onsdag 29 september 2010

Vakendrömmar

Blev lite mindre sömn i natt, 5 timmar. Jag tittar tvångsmässigt på klockan när jag lägger mig och när jag vaknar, är så van att föra in antalet timmar i min humördagbok så jag vet alltid. Kan t.o.m. uppskatta hur mycket tid som går åt ifall jag vaknar mitt i natten. Ja, tvångsmässigt som sagt.

Iallafall. Var följdaktligen ganska rastlös i morse, som jag brukar vara när jag sover lite. Gick till Överskottsbolaget, fast jag hittade inte så mycket som roade mig, tvål och tandtråd och sånt bara. Fick åtminstone en timmes promenad i ganska kall blåst, har tagit fram vinterjackorna nu. Brrr.

Så,  nu sitter jag här i en kombination av rastlöshet och brist på konstruktivitet. Det är ingen idé att rensa garderober, de kläder jag har nu vill jag ha kvar. Städa är jag trött på. Skriva en massa nonsens på olika forum är jag också trött på. Skulle kunna åka till större staden, men har använt upp min shoppingkvot för de närmsta två veckorna, jag har redan varit på kulturhuset häromdagen och det övriga fåtalet sevärdheter ligger utanför centrum eller så bryr jag mig inte om dem idag. Synd att jag inte har kvar att researcha hotell i Malmö, det hade varit en perfekt sysselsättning, men det gjorde jag ju redan för flera veckor sedan. Vill inte måla. Vill inte fika. Vill inte prata i telefon. Vill inte vill inte vill inte.

Vill: känna något extremt. Är jag för inlindad i kemisk dimma nu? Något som lömskt, omärkligt smyger sig på?

Under hela promenaden gick jag och funderade på självmordsmetoder, detaljer, för och emot. Obs! Jag är inte suicidal just nu!! Det är en sorts tröst. Avgrunden väntar om jag behöver den.

6 kommentarer:

  1. Å vad jag känner igen den där uttråkande känslan, man orkar inte, är trög och seg och inget är roligt och allt har man gjort tidigare, inget att hitta på. Hoppas dagen gick ändå... Kram!

    SvaraRadera
  2. Hmm, dagen kryper fram. Sitter ändå framför datorn och gör korkade saker. Har iallafall diskat och tvättat, det får väl duga. Nu går jag och googlar mitt namn (min storhetstid var runt 1998, haha, det finns säkert inget nytt...)
    Kram på dig Miriam!

    SvaraRadera
  3. 16 sidor, många dubletter förstås och en del namnregisternonsens. Tack och lov inget nytt vad jag kan se. Jag är bättre på att vara lagom försiktig med mitt namn numera, utan att vara paranoid. Eller ja, just då var det viktigt för mig att inte vara anonym, men det är andra tider nu.

    Nu får jag hitta på något annat puckat att göra.

    SvaraRadera
  4. Kom på något som inte var puckat: att baka bröd. Tyvärr var torrjästen alldeles åt helsike för gammal. Har just satt på mig pyjamas, orkar inte klä på mig igen och gå ut. Eller orkar, jag vill inte.

    SvaraRadera
  5. Avgrunden kan faktiskt vara riktigt tröstande ibland.

    Hoppas att dagen fortskred utan större problem, trots rastlösheten!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Charlyene - tack, dagen blev väl sådär och nu är den slut. Jag låg i sängen i över två timmar på eftermiddagen utan att sova. Det är skönt ändå att ligga under ett tjockt täcke. Får väl titta på tv nu tills jag blir trött.

    Kram!

    SvaraRadera