onsdag 15 september 2010

Doktorsvisit

När jag väl kom till sjukhuset kändes det lugnt, hemvant, ohotande. Jag anmälde mig till min favoritsekreterare och hann ta en kopp kaffe och en liten fruktsallad. Läkarbesöket var rätt trevligt, konstigt ord men jo, det är ju också roligare att komma dit med goda nyheter. Med min skrivna lägesrapport går det rätt snabbt att gå igenom allt. Behövs ju heller inga medicinändringar. Nu behöver jag inte gå tillbaka förrän om ett halvår, det blir bra, det verkar som att mars ofta är en svajig tid på året för mig. Dr B ska dock byta jobb, inte vara kvar på psykavdelningen, men jag får fortsätta gå hos honom ändå. :)

Jag är otroligt glad över att det är möjligt att må så här (genomsnittligt) bra nu med tanke på hur enormt dåligt jag mådde i många år.

Hem tog jag en taxi, syndig lyx. ;)

6 kommentarer:

  1. Vad trevligt att du får gå till Dr B i fortsättningen. Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  2. Många som har bloggar skriver när de mår dåligt och lägger sedan ned bloggen när de mår bra. Jag har glad att du har din kvar. Att jag kan få läsa om hur det är att må bra. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ylva - jo jag är verkligen glad att jag får ha kvar min doktor.
    Ha en bra dag själv!

    SvaraRadera
  4. Charlyene - jag har bloggat i en eller annan form sedan 2003. Det skulle kännas konstigt att inte göra det. Även om jag som sagt mår fantastiskt nu jämfört med hur det varit tidigare så är det ju lite upp och ner från dag till dag ändå. Alltid är det något man vill skriva av sig. Kul att någon vill läsa. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Skönt att det gick bra, och FRUKTSALLAD??? Kaffe förstås men vilket ställe som serverar fruktsallad!! Var det favvosekreteraren som bjöd? Jag är sekreterare på ett sjukhus, det kanske vore nåt att introducera hos oss? Skönt att det gick bra i allafall och att du får en ny tid i mars så att du vet att du inte blir bortglömd i vårdkarusellen! Kram!

    SvaraRadera
  6. Miriam - skulle inte ha förvånat mig om favvosekreteraren hade bjudit på fruktsallad, hon är alltid så trevlig. Men fruktsalladen fick jag från fiket på sjukhuset, det körs som ett projekt där funktionshindrade kan få sysselsättning. Muggar med fruktsallad för en tia som alternativ till kanelbullarna, väldigt trevligt. Det borde väl folk kunna ha på fikastunderna?

    Ja, skönt att ha min tid i mars, och inte behöva tänka på det innan dess.

    SvaraRadera