fredag 10 september 2010

Kroppsnära

Dagsläge på viktfronten (se Kylskåpet, Kylskåpet2) :
Sedan jag slutade med Risperdal i juli har jag gått ner 4 kg utan att aktivt banta. Skönt, det är så jag vill ha det. Jag har ätit godis och tårta men inte så mycket och ofta. Sötsuget är betydligt mindre och nöjer sig med frukt. De 81 kg jag har nu kan jag leva med, går jag ner ytterligare så är det mest en bonus, det är inget jag tänker ligga sömnlös över.

Regn. Ska nog ta en promenad ändå i regnjacka. Gillar dock inte så mycket att promenera utan mål, så jag får konstruera ett sådant. Ner till stan är inte så stor vits med, slutar bara med att jag köper något jag inte behöver. Orkar jag satsa på stranden? Fram och tillbaka är det tre timmar totalt. Jag är inte så vältränad. Men det är en rätt trevlig sträcka att gå, mycket av vägen går genom skogen. Har gått den förr men då har jag oftast varit hypoman... Men men, då är det väl dags att visa att man kan vara energisk även när man är normal. :)

6 kommentarer:

  1. Det där med vikt är så jäkla svårt. Jag undrar om en någonsin kommer att vara helt nöjd? Och att viktuppgång orsakas av mediciner gör ju inte saken bättre. Men trevligt att du har gått ned efter du slutade med Risperdal, istället för att stanna på den vikt som medicinen gav. :)

    Hoppas att du fick en härlig promenad!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Kan du inte fixa nån cykel? Eller det kanske inte passar att cykla just den vägen du har tänkt?

    SvaraRadera
  3. Promenad fram och tillbaka på 3 timmar!! Det är väl lite överkurs?? Och så i regn också...

    Kram och hoppas regnet snart ger med sig, det regnar längre upp i Sverige också!

    SvaraRadera
  4. Charlyene - försöker tänka att huvudsaken är att jag inte sväller upp ännu mer, det känns som ett rimligt mål nu när jag inte har någon fettomedicin (visserligen finns det de som går upp massor av litium och cisordinol också, men för mig verkar de vara viktneutrala).

    Promenaden var utmärkt trevlig! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Laura - jag har en cykel, och från sjukhuset ner till havet finns en utmärkt cykelväg, men hemifrån till sjukhuset måste man delvis köra i trafik. Jag klarar bara inte av det längre trots att det är en kort sträcka. Allt som rör sig, det känns för mycket och då stirrar jag spontant ner i marken, inte så smart i en bilkorsning, och så glömmer jag hur man bromsar.

    Men häromdan lastade vi cyklarna på bilen och körde ner till sjukhuset, att cykla sen på den fina lugna cykelvägen i skogen gick bra. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Miriam - ja det var ju alltså 3 tim totalt. Lite mödosamt nu när jag är så otränad men jag har ofta gått mycket, har ju inget körkort. Och det kändes faktiskt riktigt skönt. Bra att komma ut i naturen, se lite grönska.

    Och det duggregnade bara av och till, så det störde knappt alls. :)

    Kram!

    SvaraRadera