torsdag 16 september 2010

Förtänksamhet

Det blev mer knallpulver än atomexplosion, för framåt 22 blev jag lite sömnig och bestämde mig för att sova istället. Men det var trevligt ändå.

I morse åkte jag med Mannen till en annan stad för att han skulle röntgas. Röntgenavdelningen i vår stad håller på att byggas om och där är bortåt ett halvårs väntetid. I den andra staden fick han tid efter två veckor. När vi kom dit hann vi inte ens sätta oss i väntrummet förrän de ropade upp honom, exakt i tid. Och undersökningen var klar på 7 minuter. Ibland kan faktiskt vården vara effektiv!

Har bestämt med min äldsta son nu att han och hans tjej kommer ner före jul, jag har lovat bjuda på hotellhelg (vilket jag bör ha råd med nu när jag drar in på shoppingen). Tur att jag bokade hotell på en gång, rummen var nästan slut på stället jag ville ha trots att det är ända fram i december. Tänk att så många turistar vid den tiden. Tänk så bra det är att jag ibland är löjligt noga med att planera (fast jag kan vara spontan också så jag är inte helt säker på om det är ett så fixerat personlighetsdrag). Tänk så roligt att man har möjlighet att göra sådana saker.

Jag har massor av mer känslomässigt mörka saker i huvudet idag men det är mer ältande än verklig ångest, så det är skit samma.

2 kommentarer:

  1. Va snällt att du bjuder! KAN du verkligen dra in på shoppingen??
    Usch va svårt...:-))
    Och ibland - som du säger - så är vården effektiv, man tappar nästan hakan...Kram!

    SvaraRadera
  2. Miriam - har inte köpt något utom mat på en vecka. ;)
    Klart jag vill bjuda dem när jag kan, unga människor som är duktiga och jobbar hårt, de förtjänar en minisemester, och så får jag umgås med dem ett par dagar, bara det är värt mycket!
    Kram!

    SvaraRadera