måndag 6 september 2010

Karusellhäst

Ibland har jag svårt med balansen när det gäller mitt nätande. I några dagar har jag skrivit och kommenterat på en massa inlägg på olika forum, framför allt några tunga inlägg på "mitt" gamla stamställe (jävlar vilken bra engelska jag fortfarande kan skriva). Och så fylls inkorgarna (jag har flera parallella mailkonton) med aviseringar om svar, som ska svaras på, o.s.v. Plötsligt tar kraften slut. Ska jag fly undan ännu en gång? Kalla det "hushålla med resurserna"? Jag vill ju. Men kan inte. Det är bara några sabla forumdiskussioner, who cares in the scheme of things, men för mig är det kommunikation med verkliga människor. Jag vill göra något som inte enbart är för mig, men det kanske egentligen bara är själviskt bekräftelsebehov, kasta en smula till mig, allt jag behöver är en smiley. Hur det nu än är måste jag pausa, jag blir stressad och tankarna snurrar på det där ohälsosamma sättet. Bläh.

4 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där i vissa perioder. Och tampas mellan en stress men också ett behov av att både få ge och ta. Jag tycker att forumvärlden är en värld där man enkelt kan prata om det som andra inte kan förstå hur man än vänder och vrider...
    Men det kan också bli för mycket av det goda...

    SvaraRadera
  2. Åh! Kram & SMILEYSAR i mängd: <3 !

    SvaraRadera
  3. Osynliga - jo det har blivit en viktig värld för mig, eller egentligen varit ända sedan 1997, i olika skepnader. Alltid finns det någon där beredd att prata om det man finner viktigt för dagen, eller bara fördriva lite tid...

    SvaraRadera