onsdag 18 augusti 2010

Barnbidrag

Tänkte titta på något tv-program men har glömt vilket. Mannen jobbar idag och jag tyckte inte att jag hade någon anledning att gå ut (men jag har faktiskt klätt på mig ;)) Istället har jag suttit vid datorn, känt ett behov av att googla saker, och har tagit minsta frågeställning från andra som en ursäkt att googla ännu mer. I mellanstadieåldern ville jag bli bibliotekarie när jag blev stor - sexigt värre! :P Sedan ville jag inte bli något alls. Jag var en given nörd som barn - tjock (ja inte lika tjock som barnen kan vara nu, men lite rund), glasögon, bäst i klassen i allt utom idrott och syslöjd, lyssnade på P1. Ändå blev jag faktiskt inte mobbad, hade alltid några vänner. Ja, sen blev jag punkare och svartklädd och hade fler vänner. Synd att jag blev så deprimerad ibland, men det blir väl många unga. Lyssnade på Joy Division och Tolvskillingsoperan på tyska och åt Bridgeblandning. Det kunde nog ha blivit bra ändå om inte allt blivit så snurrigt sedan...

5 kommentarer:

  1. Inget fel på bibliotekarier! Eller kunskapstörst. Ja, synd att det blev som det blev. Jäkligt tråkigt faktiskt. Du har blivit en awsome läkare.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Charlyene - tack för förtroenderösten. Man blir galen av att tänka på allt som kunde ha varit, samtidigt är det en sorg som måste ut.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ville oxo bli boblotikarie när jag var liten, ville även bli städare.

    Bibliotekarie för att jag gillade information och att söka efter den åt andra, och städare för att jag gillade ordning och när det var rent hehe

    JA...

    just nu ska jag gå till biblioteket efter att jag duschat, får se hur det går att att mig ut hehe.

    SvaraRadera
  4. Bridgeblanding ja - det fick jag varje lördag exakt kl 18 i många år (därför jag är så störd....:) Bibliotekarie ville jag inte bli, mest för att jag är rädd för bibliotek (!!), det är faktiskt sant, jag går aldrig dit. Jag ville bli flygvärdinna därför att de hade så fin dräkt. Men blev ju ännu mera störd i senare delen av tonåren så det blev inget med det.... :(( och det kanske var lika bra det.

    SvaraRadera
  5. Miriam - vilken rent ut sagt underlig idé att ge barn godis på exakt samma tid varje vecka - det skulle nog vem som helst kunna bli lite störd av... Det är lätt att börja fundera runt kring hur allt hade varit om det blivit som man trott... fast en del av de oväntade saker som hänt är jag ändå väldigt glad över, inte för att jag riktigt tycker att det psykiska lidandet är värt det, men man lär sig ändå en hel del om livet av att vara galen. När man ser folk springa omkring och ha åsikter om allt och alla som inte exakt följer normen, då är jag glad att jag tvingats bli lite mer ödmjuk.

    SvaraRadera