lördag 28 augusti 2010

Frätande

Efter att ha lagt på telefonluren inser jag att jag inte mår så bra som jag sa, ja det är inte direkt dåligt, det var inte fel att säga så, det är bara dagen som känns avig och trång.

Nu slog regnet till.

Det kryper i kroppen, det välbekanta krypet. Varje gång blir jag lätt överraskad av hur obehagligt det är. Jag har sovit lite, kravlat ner i och upp ur soffan. Zappade och hittade friidrott som hjälpligt fördrev någon timme. Duschade, gick ut, ner på stan och köpte ansiktskräm. Det var svårt att hitta rätt klädnivå, varma solfläckar, kall vind. Tvättade lite för att döva "du borde göra något nyttigt"-samvetet. Gamla spöken till vassa tankar dyker upp, inget jag får för mig att göra men jag känner mig invaderad, kan jag inte få slippa nu? Det som känns minst skadligt just nu är Stesolidburken, men det känns fegt. Man ska tiga och lida, right? Eller vara duktig och "hantera". Jag orkar inte hantera något alls, tröttheten ligger som en mantel över mitt huvud.

Är visst någon film på femman nu snart. Hjärndöd verklighetsflykt låter bra.

2 kommentarer:

  1. Det är väl inte fegt att ta medicin, speciellt inte om det kan hjälpa att bryta en nedåtgående spiral. Det talas mycket om att hantera och stå ut, men ibland kan sådana försök faktiskt göra saken värre.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Charlyene - tack för förståelsen. Jag tog den där Stesoliden ändå och det lättade. Har sovit gott och nu känns det som en vanlig dag.

    Kram!

    SvaraRadera