fredag 15 oktober 2010

Råttbalett

Fick lägesrapport från äldsta sonen som lustigt nog råkar befinna sig i Ullared idag. Han rådde mig att ta stabila skor, han hade redan blivit påkörd av fem kundvagnar. Hjälp!

Jag har ätit bönröra till lunch, mums. Och extremt snabblagat.

Känner mig aningens skyldigt uppåt. I förhandlingarna med mig själv angående sömnpiller ikväll så landar kulan på etanol istället för benso, för det är j-t mycket roligare och jag vill ha kul!  Jag vet att jag smiter undan. Det där med sömnpiller är symboliskt för viljan att göra något konkret åt för lite sömn och för mycket ballongflygning, och den viljan saknas allt som oftast. När jag varit inlagd har de fått truga på mig dessa piller (liksom de sprungit efter en med Stesolid. Vill man ha så får man inte. Vill man inte ha så ska man absolut ha.) Jag tror jag sover hellre än att jag tar sömnpiller.

Antagligen slocknar jag tidigt ikväll, sover tio timmar och vaknar förment normal. Jag som höll på att vänja mig vid normal, och så nu detta. Säkert vore det annorlunda om det inte vore så stillsamt. Om det vore sjövilt och jag inte hade självinsikt. Visst, tankarna svävar iväg och jag får hålla i plånboken, men jag har inte gjort något dumt, och lågvattenstunderna är inte så låga. Jag är så nära nästan-normal som man kan komma. Det enda frågetecknet är åt vilket håll vägen svänger härifrån? Hur hittar man från normal till normal via onormal?

5 kommentarer:

  1. Via Dolorosa är inte en rak linje, men läkare har svårt att fatta sånt i Svärje.

    Kram! Kram! Kram!
    & tack för mail, jag svarar senare

    conavo i rött
    15:12:10

    SvaraRadera
  2. PS. Lunchen var jättegod, jag åt på Ethels, du vet de med lyxfrukostarna och den allmänna vardagslyxen.

    thelhe i rött

    SvaraRadera
  3. Laura - och kanske rör man sig egentligen i tre dimensioner...

    Jag kanske ska gå till Ethels på tisdag, har en vag plan om det. Ska ändå till Linneplatsen och hämta en nyckel av sonen. Får berätta sen vad jag ska göra.

    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Kanske hittar man aldrig till "normal"? Jag tror ibland att jag är där för att snabbt senare vara "onormal". Mätt med mina ögon alltså...:)

    SvaraRadera
  5. Miriam - det där med "normal" får ju bli ens egen dröm om vad det skulle innebära, och kanske är den inte alltid så nära verkligheten. Som du säger, kanske kommer man aldrig dit.

    Kram!

    SvaraRadera