måndag 18 oktober 2010

Vardagsflykt

Med en desperat lättnadens suck återvänder jag till det normala, till det banala. Fokuserar om hjärnan på Expedition Ullared, på höstlöv och julklappar. Det var segt att vakna i morse, väckarklockor är inte min grej (tänk förr i tiden när det inte fanns snooze-funktion), men nu får min tankeverksamhet hålla sig på the straight and narrow och när den vandrar tillbaka till förbjuden mark ska jag känna, riktigt känna, hur mina händer och fötter är levande och varma.

3 kommentarer:

  1. Självkontrollen är en underbar egenskap. Hoppas att du får en bra dag i det banala.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot rapporten från Ullared! Man har ju hört en del om det stället vid det här laget... Hoppas att du lyckas kryssa fram utan att bli påkörd.

    SvaraRadera
  3. Ullared är stället från helvetet.
    Jag skulle inte åka dit om jag så fick en miljon i kontanter.
    Men. Det är mycket bra att vara där.
    För man sparar en himla massa pengar. Men å andra sidan shoppar man också som en hutlös galning (om man heter jag).
    Ja... jag hamnar på Ullared sisådär vartannat år. Och varje gång jag åker därifrån lovar jag mig själv att det är sista gången.

    SvaraRadera