onsdag 6 oktober 2010

Filofax

Beige är färgen för dagen. På kroppen och i knoppen. Har mest häckat framför datorn. Jag är frustrerad över att inte kunna planera en Stockholmsresa. Brorsan har erbjudit lån av deras lägenhet när de är bortresta, men är de som vi vill hälsa på tillgängliga, och får Mannen ledigt, och blir allt sånt utrett innan de billigare flygbiljetterna tagit slut? Jag och Mannen har lite skilda åsikter om hur brådskande det är. ;)

Det är lustigt, jag fick ett sånt sug efter att resa bort under de få dagarna jag var uppåt nyss, nu är jag sansad men suget finns kvar. Inte så mycket att resa till något som att resa iväg från. Jag vet att det är en sorts risk, ynka fyra dagar i Stockholm kanske är tre för mycket *håller händerna för öronen och lallar* men inga dagar i Stockholm kanske är tre för lite. Egentligen borde jag kanske hålla mig till dagsutflykter, det är lagom stimulans, skit också att folk bosätter sig för långt bort. Jag blir stressad, allt tar an för stora proportioner, kontrollbegäret väcks och jag vill PLANERA. Jag kan alla hotell i Göteborg och Malmö och de flesta i Stockholm. Nu håller jag på och spanar in biluthyrningsfirmor. Googlegooglegoogle. Kanske skulle jag behöva klippa mig och skaffa mig ett jobb. Finns det jobb där man har helt fria tider, inga deadlines, väljer sina arbetsuppgifter själv och bara pratar med chefen när man känner för det?

Sorg som jag vill slippa erkänna.

Lite ospecifikt shoppingsug också. Får se till att sova inatt.

4 kommentarer:

  1. Du verkar aningen besatt??? :-) Hoppas du hittar och kan organisera en resa så du får lugnet tillbaka...Kram!

    SvaraRadera
  2. Om du hittar ett sådant jobb kan du väl säga till för det låter väldigt intressant. ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Miriam - något! :) Känns nästan som om jag struntar i om jag får åka, bara jag får planera, hihi.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Charlyene - misstänker tyvärr att det jobbet redan är upptaget :/

    Kram!

    SvaraRadera