fredag 15 oktober 2010

Värdestegring

Kortkort sömn, skuggorna är borta. Fick sms från en kompis som också råkade vara vaken mitt i natten. Hon undrade om jag skulle följa med till Ullared på måndag. Har aldrig varit där, men har sett trailers på tv, det verkar måttligt attraktivt. Men en måndag i oktober borde det väl förhoppningsvis inte vara lika knökat med folk så vad tusan. Får sätta upp det på allmänbildningskontot. Hörde av en person på nätet att det finns ett nätcafé där inne, så nödlösning finnes om jag blir alltför klaustrofobisk.

Försöker konfrontera att det borde bli nitrazepam ikväll. Det går inte så bra. Att så enkla saker kan vara så svåra. Överhuvudtaget det där med mediciner... det är inte tillräckligt med mörker nu för att hålla motivationen på topp. Min hjärna är verkligen enkelspårig på området. Medicin tar man när man mår dåligt. Leka med elden.

En granne hittade Mannen på facebook. Inte någon vi umgås med utan bara hejar på och kanske småsnackar en minut. Jag upphör inte att förvånas över vad folk söker efter i jakt på vänner. Själv har jag valt bort facebook, det är för fragmenterat, och jag intresserar mig inte så mycket för ytlig kommunikation med gamla borttappade bekanta. "Jaha, och vad gör du nuförtiden?" Sen då? "Jag åt havrefras till frukost."

Vilket påminner mig om att jag borde äta frukost. Börjar med kaffe, surprise.

10 kommentarer:

  1. Clars i blått.

    Hoppas frukosten var till belåtenhet + STOR kram.

    SvaraRadera
  2. clude i rött

    dubbelkram!!

    SvaraRadera
  3. preth i rött

    Nu räcker det, änna. Ska dricka te.

    SvaraRadera
  4. Laura - ostmacka, helt ok. Trippelkram!

    SvaraRadera
  5. Hej. Litet tips. Kolla ett inlägg i min blogg som heter inferno :D tänkte det rör ju oss :)

    SvaraRadera
  6. Tack för tips, jag har svarat hos dig.

    SvaraRadera
  7. Ullared är trevligt ibland, men människor blir konstiga där. Inte bara är de (oftast) många, utan också VÄLDIGT otrevliga, som om en får bete sig hursomhelst där.
    Men det är en upplevelse. ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Jag har också valt bort facebook. Har inte riktigt förstått vitsen med det där. Varför vill man bli vän med en vän....som man inte ens känner?? Weard!

    Ullared är kul, men ens tålamod blir prövat. Som tur är kan man ju smita in i "fikaburen" en stund och hämta nya krafter. Kram på dig!

    SvaraRadera
  9. Charlyene - ja, jag betraktar det närmast som ett studiebesök! Ibland blir jag lite skrämd av den "normala" världen.

    Kram!

    SvaraRadera
  10. My - Mannen får hela tiden vänförfrågningar från folk han inte har en aning om vilka det är. Jag förstår heller inte vitsen. Men tack och lov är det inget tvång på att vara där. :)

    Det blir säkert mycket fikat på Ullared, om jag ska stå ut. Rapport följer på måndag kväll. Om jag orkar!

    Kram!

    SvaraRadera