söndag 24 oktober 2010

Fasa

Imorgon ska jag till tandläkaren. Framgår det hur hemskt det är? Jag har inte varit hos tandläkaren på 12-13 år! Jag har bara inte orkat med det också, ovanpå allt psyktjafs, plus den ekonomiska aspekten. Men nu står jag här med lossnade fyllningar och antagligen en massa hål. Att man ätit ett antal psykmeds med muntorrhet som biverkning underlättar inte. Skulle säkert haft ont om inte de värsta två tänderna redan är rotfyllda. Det känns extremt pinsamt att överhuvudtaget visa upp min mun, förutom att jag tycker det är rent vidrigt att ha någon som rotar i käften. Men nu måste jag. Tänk om framtänderna blir angripna också!

Mannen får följa med och hålla handen. Nu är jag så rädd att jag börjar känna mig bedövad, vilket kanske är bra.

5 kommentarer:

  1. Jag förstår hur fruktansvärt det är! Jag har inte varit hos tandläkaren på 10 år. Fy fan. Men jag hoppas att det går bra!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Fy vad jobbigt det verkar vara med tandläkarskräck! Ska tänka på dig imorgon.
    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  3. Lycka till. Håll hårt i din stöttande hand.

    SvaraRadera
  4. Hoppas verkligen det gick bra hos tandläkaren. Förstår hur du känner det :(

    Godnatt på dig!

    SvaraRadera
  5. Usch ja, en tandläkare är ingen man vill träffa frivilligt...jag har inte varit där på minst 10 år, mest egentligen för att jag inte har råd och är glad så länge det går. Lycka till! Kram!

    SvaraRadera