lördag 16 oktober 2010

Tillbaka

Jag sov som jag sade att jag skulle, och sen lite till när jag ändå höll på. Vaknade normaliserad men det känns ändå tungt och tråkigt. Gick i 1.5 timme på stan utan att handla något annat än en glass på rea, så det är väl tydligt att jag inte är uppåt nu. När jag inte har varit det på ett tag kan jag känna mig rätt nöjd med tillvaron (trots alla saker som jag inte är nöjd med att inte klara av). När jag nyss har påmints om hur det kan kännas när det är som bäst, milt euforiskt, de klara överjordiskt vackra färgerna, inte så mycket trasseltankar och bara en ansats till tvångsmässighet, då känns det tomt. Som att bli avdragen balklänningen och stå där i ett grått underställ från Ica Maxi.

Men jag ska försöka sköta mig nu. Se de här senaste veckorna som undantag och återgå till den smala vägen.

6 kommentarer:

  1. "Som att bli avdragen balklänningen och stå där i ett grått underställ från Ica Maxi." - En mycket träffsäker liknelse.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Charlyene - kram tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Nej inte vill man bli avdragen balklänningen och stå i grått underställ från Maxi - jag håller på att hitta tillbaka till min balklänning för tillfället, jag hoppas den ska vara komplett inom snart. Kram

    SvaraRadera
  4. Liknelsen med balklänningen är verkligen mitt i prick....

    Kram på dig och hoppas du haft en fin lördag kväll ändå.

    SvaraRadera
  5. Miriam - hoppas du får sy ihop din balklänning. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. My - lördagkvällen var lugn, film och godis i soffan.

    Kram!

    SvaraRadera