söndag 31 oktober 2010

Lövsång

Den här dagen känns nästan som minnesförlust. Antagligen för att jag tillbringat större delen av den i bilburen koma med P1 i bakgrunden. Tur att jag inte har körkort, jag blir så otroligt sömnig av att åka bil.

Förutom tidsomställningen så kändes det som en vändpunkt idag. Hälften av trädens löv har fallit av. Senhösten sträcker fram sina armar. I somras var jag väldigt orolig för hur det skulle bli när sommaren var slut, men nu när jag står här så känns det inte så mycket. Vinterstövlar är inte vad jag helst skulle valt, men det går.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är rätt trevligt med bil-sömnighet. :)

    Hösten känns inte så illa för mig heller. Förutom när Göteborg visar sig från sin sämsta sida med regn och 16 m/s. Kanske det blir en godtagbar vinter ändå?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Charlyene - jag känner mig märkligt stoisk. Ingen idé att oroa sig när man inte kan göra något åt saken (vilket iofs aldrig hindrat mig från att oroa mig för tusen saker ;))

    Kram!

    SvaraRadera