måndag 1 november 2010

Piiip

Aha, som jag misstänkte:  iPhone-bugg orsakar försovningar i dag 

Idag funkar det dock normalt igen med larmen.

Fast jag har en separat väckarklocka, mindre risk att batteriet tar slut. Mobilen är för påminnelser och medicinlarmen. Jag älskar att ha en kalender som piper i fickan, men man blir säkert mer dement av att inte träna minnet på samma sätt som förr. Å andra sidan, att bemästra en modern mobiltelefon kräver en del hjärnkraft, det också. Jag är jätteimpad av min 80-årige styvfar som just köpt en iphone som han glatt ägnar sig åt.

Njuter av sockerdrickan längs ryggraden. Tror jag får en bra dag.

6 kommentarer:

  1. Vilket alarm har du i din iphone, som funkar alls???

    SvaraRadera
  2. Que? Min iPhone hade inga problem med tidsangivelserna i alla fall. Jag var uppe och såg den gå från 02:59 till 02:00. Fast jag har å andra sidan inget larm på den eftersom
    jag inte använder den som telefon.

    Disclaimer för eventuellt oroliga: då hade jag redan sovit i "minst sex timmar", dessutom på naturlig väg.

    SvaraRadera
  3. Osynliga - under Verktyg > Klocka (åtminstone på min 3G, vet inte hur menyn ser ut på fyran) Funkar så bra så. :)

    SvaraRadera
  4. Laura - det var inte själva tidsomställningen som krånglade, utan om man hade upprepande larm inställt.

    Vet att du har din egen sovrytm, så ingen oro här. :)

    SvaraRadera
  5. Japp, jag skulle också blivit impad. För ett tag sedan stötte jag på en 93-årig dam som verkade helt med i teknikens under. Snacka om att otekniska jag kände mig som den äldre i sällskapet....Haha...får väl bju på det:)

    SvaraRadera
  6. My - haha, ja hon kanske blev extra glad över att kunna briljera lite, och det kan man ju bjuda på!

    SvaraRadera