tisdag 2 november 2010

Sängvanor

När jag mår bra är det en njutning att gå och lägga sig. Den fysiska känslan av att krypa under täcket, kudden rätt under nacken, att släcka lampan. Ibland när jag varit riktigt i gasen har jag vaknat mitt i natten och skrattat högt åt den häftiga sensationen av att drömma.

Just det där hur kroppen känns. Så olika.

Ibland är det lika njutbart att vakna. Energin strömmar till och huvudet är lätt.

Jag har ändå sovit sju timmar inatt så jag står hyfsat på jorden, men kroppen är så avslappnad-energisk att det känns som berusning.

2 kommentarer:

  1. Sömnen är märklig. & en form av dissociation. Hoppas att du kan återfinna sömnnjutningen.
    Kram!

    PS. Verifieringsordet är "hypol" :) DS.

    SvaraRadera
  2. Hahaha!

    Åh, jag njuter mycket av sömnen, eller snarare insomning-uppvaknande just nu. :)

    Kram!

    SvaraRadera