onsdag 24 november 2010

Synvilla

Sov ovanligt oroligt, jag tror det var för att jag sov på dagen igår. Typiskt nog somnade jag till sist in skönt framåt 8 på morgonen. Tur att jag inte absolut behövde gå upp. Inte så hispigt rastlös, fast ut ur huset måste jag. Kaffet är slut, ve och fasa (fast det finns pulverkaffe så det är inte riktigt synd om mig). Jag dricker presskaffe och den sort jag gillar (Arvid Nordquist) finns på Ica Maxi 35 minuters promenad bort (det tar ungefär lika lång tid att åka buss i den här staden som kollektivtrafikens Gud glömde). Tänk att en gång i tiden var dagens begivenhet på gott och ont att tenta i biokemi, eller skynda sig med astmasjuka barn till akuten, eller att gå på fest. Nu är det att köpa kaffe. Jag känner mig så patetisk att det är skrattretande, för om jag inte skrattar så gråter jag.

Jag ser spindlar i ögonvrån. :S

5 kommentarer:

  1. Ja ve och fasa! Inget kaffe! Herregud!Jag är en riktig kaffetant och kaffet får inte ta slut bara.Jag ska också ut i snön, ska handla lite annan mat och få min promenad som det var ett tag sedan jag fick. Skönt för dig att du bor så nära Maxi. Själv bor jag 30 minuter bort med bil. Kram!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du fick ditt riktiga kaffe tillslut & att spindlarna försvann. Båda sakerna kan ju driva en till vansinne om en är lagd åt det hållet. :(

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Miriam - det var i sista stund men nu finns det mörkbruna guldet i huset igen. Blev dock inte Arvid, han verkar slut överallt, fick nöja mig med Zoegas, fast det duger. Skönt att få en promenad iallafall.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Charlyene - som sagt, nu finns det kaffe! Och ekologisk glögg köpte jag också.

    Spindlarna verkar ha givit upp efter promenaden, skönt! Ja, en har ju papper på att en är lagd åt det vansinniga hållet... ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Titta gärna in på min blogg, skriver om filmer, handlingen osv :) Lägger upp nya filmer varje dag. // Filmfantasten.

    SvaraRadera