söndag 14 november 2010

Omelett

Stesolidsömn, alldeles utmärkt, tror jag kvävde något i sin linda. Idag har jag mest vimsat omkring. Kokat ärtsoppa och storhandlat (vad jag nu ska med 30 ägg till, men de kostade bara en tia...) Letat rätt på ett par hjärnceller som skramlade omkring och skummat ett par vetenskapliga artiklar på engelska och svenska om Valdoxan (agomelatin) som är en ny antidepressiv medicin, bara för att det kom upp i en diskussion. Min slutsats är främst att det är himla skönt så länge man slipper hålla på och klafsa runt i AD-träsket. Klämde en halv veckotidning på det. Intellektuell eftermiddag.

Som motvikt har jag nu målat naglarna, svarta med grönskimmer, kanske de trötta hjärncellerna flyter ut i fingerspetsarna.

2 kommentarer:

  1. Jag är också glad över att slippa AD-träsket. Så många piller & allt blev bara sämre.

    Kanske du ska göra omelett med dina ägg? :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Charlyene - omelett blir det allt, jag brukar göra den med fyllning av kräftstjärtar, kantarell-creme fraiche och ost. Mums. Men pannkakor skulle också sitta fint, evigheter sedan jag gjorde det trots att jag älskar det!

    Kram!

    SvaraRadera