torsdag 28 oktober 2010

Feststämning

Bestämde mig imorse för att inte städa, även fast jag tänkte igår att jag borde. Ska bara tvätta några skjortor. Och laga mat, siktar in mig på en smärre festmåltid ikväll. Jag har klätt upp mig i svart festblåsa och pärlhalsband, sminkat mig och haft en rödpigments-inpackning i håret. Allt matchar min sinnesstämning. Det är bara för Mannen och mig.

Stackars Mannen ska på bio i jobbet imorgon, brukaren vill se Saw i 3D, med sittplats på 3:e raden. Verkligen inget för mig.

Tänk att regnet på fönsterblecket kan låta så tryggt. Man har hört det tusen gånger förr. Varaktighet, förutsägbarhet. Att trots att vi försöker så kommer vi inte helt undan naturen.

4 kommentarer:

  1. Sv: Japp, min dag ska verkligen fortsätta som den börjat. Om du visste vad skönt det känns att vara lugn och glad inuti. Wiiee, säger jag bara!

    Tycker också om att höra smattret av regnet. Har lite mysfaktoreffekt tycker jag, så länge man kan vara inomhus och kura ihop sig under en go filt i alla fall. Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Saw i 3SD!!! Hujedamej, den filmen hoppas jag att jag aldrig behöver se.... Här hos mig är det sol och inget smatter. Skönt, ska snart ut och gå en sväng.
    Hoppas du får en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. My - ja visst är det mysigt när man kan sitta tryggt inomhus. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Miriam - jag har inte sett någon av Saw-filmerna, är glad för att jag har någon självbevarelsedrift, gillar inte skräck.

    Njut av solen! Kram!

    SvaraRadera