fredag 1 oktober 2010

Bråkräkning

Jag glömmer bort mellan varven hur mycket jag tycker om att sitta upp tidigt, tidigt på morgonen. Höra Mannen sömnandas eller musik i lurarna. Sockerdrickan längs ryggraden. Kontrollkänslan. Haha, Mr Sandman, I'll beat you hands down.

Dock är jag höggradigt förnuftig och reser ingenstans. Fast jag suktar över Reseguiden. Men vi grävde lite i vår buffert när vi köpte fina tv:n så vi borde spara ihop en del igen (om jag nu inte lockar Mannen att bara köpa trevliga saker till mig för pengarna ;)) Jag ska inte ens till Göteborg, även fast det finns människor där jag längtar efter.

Känner mig som en yin-yang-symbol. Ge mig mer, det här är jag van vid, ge mig kaoskänslor. Bort dumma vanilj-piller. Mer av allt! (fast mest yin då)

Men förnuftet hänger kvar som en igel och tråkförmanar mig.

6 kommentarer:

  1. Inte så kul att behöva vara förnuftigt alltid. Inte heller kul att behöva göra sig själv till åskådare för att granska sitt mående för att se om det ligger innanför de normala ramarna. Men att sitta uppe kl 4 kan vara helt fantastiskt. Hoppas att du får en fin första oktober-dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hm... Bra eller dåligt?
    Jag brukar gilla mittemellan. Eller... Jag mår nog bäst av mittemellan. Men gillar det inte.
    Förnuft. Känsla. Känsla. Förnuft.
    Mina vill inte para sig med varandra. Så ofta i alla fall...

    SvaraRadera
  3. Kanske tur att förnuftet råder för tillfälligt. Otur att du inte får sova, det låter som att du skulle må bra av lite mer sömn?

    SvaraRadera
  4. Charlyene - jag är nog oftast rätt förnuftig och icke-impulsiv, utom när allt brakar lös. Ibland längtar jag efter att bara släppa på tyglarna, trots att jag vet att det är en dålig idé.
    Hoppas på en fin dag för dig också!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Osynliga - jo, de flesta mår nog bäst av mittemellan. Oftast tycker jag det är skönt när det är lugnt. Men jag har nog inte riktigt vant mig, efter så många år då det varit stökigt i skallen, det känns onormalt att vara harmonisk.

    SvaraRadera
  6. Miriam - jo, i kväll blir jag tvungen att sova, jag skriver det om och om igen för att övertyga mig själv. Än så länge fattar jag att det är inte bra även om det är kul. Suck.
    Kram!

    SvaraRadera