torsdag 31 januari 2013

Glappkäft

Jag har inte enbart levt på kaffe idag, har faktiskt även satt i mig lite fisk med svampsås och ris, samt ett halvt granatäpple, men nog har det blivit mycket av det svarta guldet. Jag äter rätt rejält annars (det syns) men vissa dagar vill kroppen hellre bli stimulerad än mättad.

Skriver saker, orden rinner till på ett nära nog omedvetet plan. (Några hamnade på Sisters in Arms ) Det förvånar mig att de hänger samman. Jag blir av outgrundlig anledning påmind om när jag blev uppringd av Ring P1 eller vad det heter och ombedd att komma med ett debattinlägg, som blev fyra tror jag. Ord som växte fram organiskt, den där processen som får mig att utan vidare köpa bilden av medvetandet som toppen av ett isberg, eller kanske aktiv vulkan.

Lätt hastighetsökning, musiken som dansar längs muskler och leder. Jag kan teorin: inget mer kaffe, något lugnt på tv, sova sova sova. Fastnar i musiken: "Ground control to Major Tom..."

4 kommentarer:

  1. Du skriver för bra. Din talang genom text är fantastisk. Du är nästan för bra på att skriva och formulera dig.

    SvaraRadera
  2. Kikar in och önskar dig en fin fredag. Själv har jag krupit och kryper jag på väggarna inför dagens psykologbesök. Ny stjärna och det är ju alltid lika kul.(NOT)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Fy, sånt är jobbigt, jag hoppas det går bra ändå.

      Kram!

      Radera