lördag 26 januari 2013

Lyckofrön

Upp kl fyra. Fy på sig. Men är man klarvaken så är man. Sitter blickstilla framför datorn i fem minuter, sedan måste plötsligen något göras. Diska några koppar, flytta in sängborden på plats, måla ett par lådor, sortera lite prylar, torka av badrumsdörren. Elektriska impulser från min hjärna strömmar ut i fingertopparna, blir rörelseenergi. Nya trådlösa hörlurarna på, mobilen kan ligga inne i sovrummet och det hörs i hela lägenheten. Tidernas lyxproblem - nattlinne utan ficka - har en smidig lösning. Jag blir så där barnsligt alldeles överglad, inte alls i proportion till sakens natur.

Nästan allt gör mig glad. Att det snart är februari. Kaffet. Se på facebook att sönerna hade en bra kväll och  de inramade fotona på dem som jag ställde fram igår. Mannen som jag fick tala med i trettio sekunder nyss på hans jobb. Varmvatten. Varma element. Den trygga värmen när jag inte hotar mig själv med våld. 


8 kommentarer:

  1. Ja. Härligt. Hoppas på fler såna stunder. Med balans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jag måste bara komma ihåg det där med balansen.

      Radera
  2. Från den hålan jag befinner mig i låter det riktigt fint. Men vi vet ju båda att balansen ändå är bättre i längden.
    Förresten tack för dina fina ord till mig gällande familjeinterventionen.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd att en inte kan dela med sig bara sådär lagom...

      Jag var på möte med bup och soc en gång med då tonårsson. Även om det främst var med anledning av hans far så kändes det oerhört utsatt. Så jag känner med dig.

      Kram!

      Radera
  3. Hej vännen..

    Jag hoppas verkligen det går igenom, får se hur många år han skriver på. Hon fick ju inte hjälp direkt när hon blev 18 år heller, fick vänta bra länge.
    Tror jga ska begära ut journaler från bup också eller be försäkringsbolaget göra det.
    Hon är värd en ny start i livet.

    Hoppas du får en fin helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vad jag ska hålla tummarna för er!

      Tack detsamma!

      Radera
  4. Vad härligt att må så bra ibland, även om det inte ens skulle
    hålla i sig mer än ett par minuter/sekunder är det guldvärt! =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är på sätt och vis lyckligt lottad som inte får enbart det svartaste svarta...

      Radera