söndag 13 januari 2013

Omvårdnad

Skam till sägandes så har det varit två dagar då jag mest slöat i sängen framför tv:n. Kände av att hjärnan behövde nollställas. Denna morgon har jag lite mer liv i mig. Tanken flög i mig att städa ugnen, det var ett tag sedan... jag erkänner att jag använder såpa fast det inte tar alla fläckar, hellre än de där stinkande sprayerna. Men det bullrar ju en del när man drar ut spisen så just den delen bör nog vänta tills grannstackarna vaknat, hihi. Hoppas jag inte hittar någon död mus!

Drömmer livligt om nätterna... det blir bara skuggor kvar när jag vaknat. Ekon av odefinierade känslor.

In i vårdsvängen igen, bröstkramning måndag och hjärnskrynkling tisdag. Ska bli skönt att få det överstökat. Jag vet att de finns där för min skull, men ser inte fram emot det. Förr i tiden var jag inte rädd för att gå till doktorn men efter några år inom psykiatrin har jag lärt mig att det är långt ifrån ofarligt.

En ninja-turtle-dräkt skulle man ha haft.

14 kommentarer:

  1. Usch, hoppas verkligen inte att du fann någon mus bakom spisen. Är inne i någon form av drömperiod jag med. Konstiga och otäckt mörka drömmar. Ska snart träffa en ny psykiatriker så oron stegras för varje natt och dag.
    Det är tur att man har möjligheten att kolla brösten även om rädslan för att det ska vara nå´t blir lite överhängande just då. Hoppas att allt går bra. Kram Milla och god morgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, hittills inga möss. En gång hade vi en lurig en som lyckats krypa in inuti spisens elsladd! Snacka om kortslutning.

      Verkar som det är säsong för vildsint drömmande hos många nu... Förstår om du är spänd inför ny doktor.

      Tack och lov oroar jag mig inte extremt mycket för cancer, men det är nog mest för att knappt någon i släkten har haft det. Vi kolar av hjärtkrångel. Men mammografin går jag alltid till ändå.

      God middag får jag väl säga!
      Kram!

      Radera
  2. Skönt att slöa lite ibland. Så många måsten som vi kanske ska ta det med lite ro.
    Drömmer livligt gjör jag med.

    Ha en fin dag!
    Mvh från annechristine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland måste jag tyvärr bara gå ner till snigelfart. Det är som det är.

      Ha en riktigt fin dag själv!

      Radera
  3. Och så har du pyntat om lite här!!! Fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I brist på andra flygturer så... ;) Tack.

      Radera
  4. Ja man ska passa sig i all kontakt med sjukvården för den är tämligen sjuk tyvärr. Synd att man behöver den. Kram

    SvaraRadera
  5. Du var mig en hurtig en. Städa kl 7 på morgonen gör jag bara då jag får betalt för det. Ja nog kan man hitta lite av varje då man drar fram möbler eller spisen. Men sällan nån mus, däremot är det ofta (damm)råttor som gömmer sig där. Ha en skön Söndagskväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De där dammråttorna skulle vinna vilket Robinson som helst, tänk att vara så seglivad.

      Ha det gott!

      Radera
  6. Hoppas det går bra i morron!

    KRAM

    SvaraRadera
  7. ninja turles är inte att förringa =D
    minns mig i lekis när de var de häftigaste som fanns.
    känner igen mig i det där med obehag inför vad som är stöd.
    hoppas du kan fånga upp någon eller några känslor från drömmarna. ge dem en form av plats i vakenlivet. kanske de är som små barn som vill göra sig hörda och sedan blir lugna när man gett dem en hand.

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju gammal så jag minns dem från när sönerna var små. :)

      Drömmarna verkar helt leva sitt eget liv nu, men det är okej, jag låter dem vara.

      Kram!

      Radera