tisdag 15 januari 2013

Vårdträff

Pust, jag har gelé i benen och en surrande skalle. Men ändå en lättnad. Läkarsamtalet idag med Dr R funkade. Syster C var också med, och det var nog bra för hon har ju sett mycket mer av mig än han har. Ingen av dem ser någon tydlig indikation för ADHD, och Dr R tyckte att jag är bipolär av det han ser när han träffar mig och av min historia. På slutet tog jag upp det här med personlighetsstörningar, att jag gärna ville ha det belyst, och han sa att en del andra läkare säkert dragit den slutsatsen av mitt självskadebeteende, men att han inte i övrigt ser något typiskt för emotionellt instabil personlighetsstörning när han träffar mig, så han trodde inte riktigt på det.

Det var skönt att få några frågetecken uträtade. Och att vi är överens om att sätta ut lamotriginet. Tror vi kommer kunna samarbeta.

Jag har fått tulpaner av Mannen! Och ett par semlor väntar på oss nu. :)

6 kommentarer:

  1. Åh. Tulpaner och semla. Fint avslut på en tuggig dag!

    SvaraRadera
  2. Skönt att du fick några frågetecken uträtade :) Semlor och tulpaner...mums! Ja inte tulpanerna då förstås, skratt, de är bara fina och kanske inte så smakliga =D Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tulpaner sägs vara giftiga? Så de kan nog känna sig säkra för hungriga munnar.

      Kram!

      Radera
  3. Mår du inte bra av medicinen eller? Bra att han uppförde sig ändå läkaren...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har redan fyra andra mediciner, så det är vid det här laget svårt att säga vad som gör vad. Vår arbetshypotes är att lamotriginet just nu och vid den här dosen inte gör varken till eller från. Jag mår inte direkt dåligt av den men det är ju onödigt att äta fler mediciner än man behöver.

      Ja, det var skönt att träffa en någorlunda normalt funtad läkare som inte var snorkig.

      Radera