tisdag 8 januari 2013

Lyckoslanten

Har någon testat lakan i linnetyg? Det är snyggt, undrar om det är skönt?

Hmm, tror jag håller på att falla in i ett skov av köpgalenskap. Skärp dig S och betala av kreditkorten först. (Jag är inte illa ute eller så, men det är ju bra att inte låta ekonomin changera helt. Och jag tycker att jag behöver bidra lite mer till hushållet.)

Jag har ca 10 000 för mycket om året för att få skriva av studielånet. Surt. Fast jag hinner ändå inte betala av min gigantiska skuld innan jag fyller 65.

Pengar. Men jag är hjärtinnerligt tacksam att vi har så vi klarar oss, och ibland kan hjälpa ungarna när de har det tajt - nu är det fler och fler i skaran som kan försörja sig själva ordentligt, men ibland händer det oväntade saker. Mannen är så jäkla duktig som jobbar och sliter när han kunde ha gått i pension.

Jag för iallafall kassabok i mobilen numera, så jag har lite koll. Det känns nyttigt.

4 kommentarer:

  1. Ligga i linnetyg - hm... Låter inte skönt. Men det kanske det är, jag har inte försökt.

    Ha en skön kväll! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lite skeptisk, så det blir nog inget inköp.

      Hoppas du har en skön kväll själv.

      Kram!

      Radera
  2. Bomullsatin låter skönare :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är vad jag brukar ha. :) Ska ta mig till köptemplet endera dagen, då får jag väl klämma lite på Ikea. Men det blir antagligen ingen affär hursomhelst, det är inte prioriterat.

      Kram!

      Radera