måndag 21 januari 2013

Inomhussport

Arghh arghh, jag kan inte stänga av heminredningstankarna. Hade jag varit en av mina läsare som jag inte ska namnge så hade det varit högst normalt tror jag ;) Men jag är en slarver som oftast inte bryr mig. Det är bara när jag träffas av The Force som en gardin plötsligt betyder något, talar till mig: "Vi går mot ljusare tider, ge min mörkbrunhet en timeout och vikariatsanställ en blekare förmåga. Hyllan med lådor ovanför sängen, de där mörka träfronterna bara skriker efter lite cremevitt (röj på den hyllan förresten.) Naturfärgade lampskärmar. Vitmönstrade lakan. Ett överkast? (lite overkill, jag vet, men nu när jag har ordet så...) Ljusa kuddar men inte helvita. Byt den mörkröda vasen. Men behåll fina julklappsyllefilten." Ikea har öppet en timme till, jag skulle kunnat rusa dit. :P

Fan, det värsta är att jag vet att det skulle kunna bli bra. Men hur viktigt är det på en skala? Jag är dessutom januari-fattig. Fast... (kugghjulen snurrar och vill övertyga mig om att det inte behöver bli dyrt, en del finns redan i gömmorna...)

Det är svårt att beskriva hur tvingande såna här tankar är. Hur det kidnappar min hjärna.

Sov på saken.
Sov på saken.

8 kommentarer:

  1. Sov på saken (men det jävliga är väl att det kommer att vara lika snyggt imorgon)...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, lyckades du somna? Jag vet, hrm, en som nog inte skulle klarat att stå emot ;) Kramen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är nog tur att jag har bra piller att sova på nu. Nätshoppa kan man ju göra dygnet runt. ;)

      Kram!

      Radera
  3. Sådär ligger jag hela nätterna för det mesta. Funderar hit och dit om allt och inget. Nu är jag inne i en skitperiod så nu får får jag "droga" ner mig för att sova någorlunda. Fördelen med detta är dock att jag inte kan fundera ;-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch så jobbigt när man tänker lite väl mycket. Tråkigt att du har det skit nu, hoppas du får sova åtminstone även om det är med assistans.

      Kram!

      Radera
  4. Åh, känner igen det där. Hur det bara drar iväg. Även sånt utan shopping. Förra helgen körde jag på. Garderobsrensning. I min iver blev jag osams med maken rejält (övertramp) och dödsslut fast ändå stoppade jag inte.
    Till slut så.
    Och nu står kassarna i hallen.
    Ha en fin kväll! Hå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessa garderobsrensningar... och har man väl börjat kan man ju inte sluta förrän det är klart även om det betyder två på natten. Jaja. Nu har du din gjord (man ska bara bli av med kassarna också, det hakar ofta upp sig där).

      Tack, hoppas din onsdag blir dräglig.

      Radera