onsdag 16 januari 2013

Drag

Somnade tidigt, men vaknade mitt i natten sugen på kaffe(!) Unnade mig en kopp och efter en stund kunde jag somna om och sova till sju. Det var visst sådär -13 ute inatt så mitt sovrum med ständigt öppet fönster var ganska nedkylt. Jag tycker om att ha det så. Under två duntäcken och en yllefilt trivs jag fint. Resten av lägenheten är ovanligt varm, det går inte att skruva ner eller upp elementen. Men det är ju bättre det än att vi går och fryser (utom när jag ska sova då). Tror det kan bli en glimt av sol idag så jag får väl sticka näsan utanför dörren.

Blir barnsligt glad av att titta på tulpanerna, tjugo stycken vita och rosa. Än så länge står de rakt upp men det dröjer nog inte så länge innan de ormar ut sig åt sidorna, det är då jag gillar dem bäst.

Som alltid maler gårdagen i huvudet, något jag borde ha sagt? Något jag inte borde ha sagt? Bara en sorts förväntansångest i efterskott. Får hitta på något med Mannen när han vaknar och låta det blekna bort.


11 kommentarer:

  1. Att du kunde somna om efter kaffet?! Kaffe får mig på högvarv ;) Hoppas att du får en fin dag tillsammans med mannen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är något speciellt med mig och kaffe. :)
      Tack och kram!

      Radera
  2. Tulpaner är fint! Och en susning om våren som sagt...
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vill redan tänka framåt fast det är rätt långt kvar till vår..
      Kram!

      Radera
  3. Usch va jobbigt att vakna mitt i natten. Skönt att du somnade om till sist. Jag tycker också bäst om tulpanerna när de faller åt sidorna, ska skaffa mig några också. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker faktiskt inte att det är så jobbigt att vakna mitt i natten, får närmast tvinga mig själv att lägga mig ner och blunda igen så jag får åtminstone en chans att somna om. ;) Tycker absolut att du ska skaffa tulpaner!

      Kram!

      Radera
  4. Hej tjejen..

    Var ett taga sen jag satt vid datorn, missat en del hos alla.
    Hur går det för dig.
    Har börjat med seroquel och fått sovit 3 nätter, tjohoo:)
    Få se hur länge det håller i sig

    kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu känner jag mig lättad efter gårdagens läkarsamtal som redde ut en del. Skönt att du får sova! Jag sover också ovanligt bra på Seroquel. Utom enstaka nätter då när jag har svårt att varva ner. Känner att jag blir lugnare när jag sover regelbundet.

      Kram!

      Radera
  5. Usch jag hatar att frysa, det känns som att någon sticker knivar i en *burr* =)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är därför jag har täcken och filtar :)

      Kram!

      Radera
  6. Hej =)
    Ja jag hade turen att jag BARA behövde må dåligt ett halvår och trots att mina symtom inte var typiska för just gallsten så ville läkaren ändå operera. Kan inte beskriva hur tacksam jag är för det. Jag hade verkligen tur med läkare kan man säga. Jag hade i princip inga smärtor alls utan ett helvetiskt illamående så i höstas låg jag sängliggandes i en och en halv månad och sen fick jag medicin som i alla fall gjorde att jag kunde vara uppe och leva lite mer normalt, men så fort jag skarvade så kom symtomen tillbaka. Nu har jag inte käkat medicin sen dagen innan op och det känns hur underbart som helst =)
    Kram

    SvaraRadera