måndag 21 januari 2013

Måndag

Snurrar runt lite. Ladda dosetten. Snabbfix av badrummet. Hälsa Mannen välkommen hem från jobbet med en kopp specialkaffe. Meka med mobilen. I med tvätt. Dusch. Byta handdukar. Men usch, köksluckorna. Skurar av fyra, kommer på att jag visst höll på att byta handdukar. Hämtar nya i skåpet. Oj, måste fixa håret. Var var jag nu någonstans? Något piper idogt. Hänga tvätt. Snart. Måste ha kaffe först. Måste testa om nya fluorsköljet är godare än det gamla. Vad ska jag ha för halsband på mig idag? Wordfeud. I med handdukarna i tvättmaskinen. Nej visst nej, måste hänga de blöta jeansen först. Läsa rubrikerna i New York Times. Byta innehåll från en väska till en annan. Ta fram en ny ask Lithionit. Sätta ett alarm i mobilen för fredag morgon. Kläder? Blir de blommiga byxorna. Plockar fram sockar utan att sätta på dem. Undrar om någon av de gamla bh:arna passar nu igen? Kryper upp i hörnet i sovrummet och börjar kolla mail. Där ringer mamma. Asch, jag har glömt att tvätta bordstabletterna. Putsa skorna? Betala räkningar? nej visst, det gjorde jag igår.

Pust.

Alternativ morgon:
Snooze. Snooze. Snooze. Snooze. Suck. Piller och kaffe. Det plingar i mobilen. Låt det plinga. Tillbaka till sängen. Gomorrontv. Zzzz...

Ja ja, omväxling förnöjer.

8 kommentarer:

  1. cheezus! jag hade din alternativa morgon iaf =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får nog bli en sån imorgon. :)

      Radera
  2. Ha. Så målande beskrivet. Känner så igen mig i båda alternativen. Varför kan det inte vara lite av varje?

    SvaraRadera
  3. Busy woman med andra ord =)
    Hoppas du har en bra måndag i alla fall.
    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag ägnar mig åt att bromsa ner nu och ta det lugnt. :)

      Kram!

      Radera
  4. Urk, jag fick hjärtklappning av ditt första alternativ och gud vad jag är lättpåverkad av stress, hihi. Hoppas att din dag blev bra oavsett vilken morgon det blev, kram Milla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en stressmorgon, svårt att sitta still, men nu ägnar jag mig idogt åt projekt lugna ner sig. :)

      Kram!

      Radera