tisdag 8 januari 2013

Årstidsväxlingar

Det var rätt skönt att inte besöka psykhuset under "jullovet". Syster C föreslog att vi kanske skulle glesa ut kontakten och det känns bra. Åtminstone så länge det är relativt lugnt i hjärnkontoret så behöver jag inte älta mitt mående varje vecka (räcker med att jag ältar i bloggen ;) ). Jag skulle fundera fram till nästa tisdag då jag träffar henne tillsammans med Dr R som äntligen har en tid, men jag har nog redan funderat färdigt. Innan jag fattar beslut kan jag våndas mycket men när jag väl hittat min position slappnar jag av, jag kan ändra mig om jag verkligen behöver, men oftast följer jag den nya linjen och ser vart det bär. Det känns som ett bra tillfälle för en förändring.

Drömt om tågresor. Var rädd att jag skulle hamna i Umeå (inget ont om Umeå) men tåget vände och jag kom till Göteborg till slut. Alla dessa tågdrömmar. Lustigt nog har min äldste son samma typ av drömmar. Och varken han eller jag har flygdrömmar (så där att kunna sväva fram själv över marken) som vissa (svärdottern och Mannen) har. Jag är fascinerad över att man har sina teman. Att hjärnan gräver sig bekanta hjulspår.

Skulle girigt vilja ha ett par ljusbeiga boots. Haha, hur opraktisk får man bli? På ett sätt är det lite stressande med affärernas allt mer extrema förskjutning av årstiderna. De kläder som säljs nu kan man inte använda än på 3-4 månader. Men väntar man vet man inte om det man vill ha hinner ta slut. Snacka om ett skapat problem, verkligen idiotiskt. Inte för att jag direkt lider brist på kläder *rejält asgarv* - tycker bara det är roligt helt enkelt att omforma mitt yttre.

En talgoxe sjunger idogt utanför varje morgon. Vi går mot ljuset (och blir galna i april ;) )

6 kommentarer:

  1. Jag blir gärna lite galen i april ;-)
    Här reser jag också på nätterna, mysko.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, lite lagom galen är okej. ;)
      Jag reser nästan varje natt. Visst är det skumt?

      Kram!

      Radera
  2. Jag modet startar verkligen våren i förväg och jag riktigt längtar efter att få skala av tunga jackor och fladdrande, varma halsdukar men så ser ju inte riktigt vädret ut här uppe i mitten av landet, suck, skratt. Låter skönt att du är i någon sorts fungerande period :) Själv drömmer jag mest om ond, bråd död och förluster av olika slag just nu. En drömtolkare vore inte så dumt att vara ibland eller vad säger du :) Kram Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk så skönt att slippa vinterjackan! Drömtolkning tror jag är ungefär som att läsa poesi, var och en hittar sin egen betydelse...

      Kram!

      Radera
  3. Åh, jag drömmer som du, återkommande om tåg. På väg, i vagnar, stressar, på perronger, i jakt, konstiga möten och händelser i tåg. Tåg tåg tåg.

    Ville bara säga att jag tittat in o läst. Känns som smygläsning, så jag måste ge mig tillkänna ;)

    Förstår att det var gott att vara hemma, inte på sjukan

    Kommer tillbaka, tänkte jag

    www.konstochcancer.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen! Här är smygläsning tillåten - men det är förstås väldigt trevligt med kommentarer. :)

      Ha det gott!

      Radera