onsdag 30 januari 2013

Vävning

Äckelfaktor: jag gick just runt med dammvippan och tog bort spindelväv från takhörnen. Det blir massor, särskilt på höstarna. Ser ut som Familjen Addams-huset. Har aldrig bott någonstans där det varit så mycket spindlar som här. Och vi bor inte i markplan.

Trött-rastlös, inte favoritkombinationen. Har ingen lust att gå ut, ingen lust att diska, definitivt ingen lust att umgås med någon. Men eftersom allt suger kan jag lika gärna tvinga mig att göra något nyttigt, antar jag.

8 kommentarer:

  1. Trött - rastlös - det har jag drabbats av också. Ska jag dammsuga eller sova?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Evig fråga. Jag har diskat och lagat mat, nu ska jag banne mig vila en stund.

      Radera
  2. Urk, spindlar!! Kan inte säga att jag avundas dig. Här sopar vi iofs musskit emellanåt, skratt, men de är åtminstone ganska söta. Ja inte skiten utan mössen, hahaha. Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vi hade möss för några år sedan. De är verkligen söta, känns trist att döda dem. Men hjälp vad de tar sig in i små hål.
      Kram!

      Radera
  3. Hej tjejen..

    Hoppas din dag gått bra trots segheten.
    Själv mår jag så sjukt illa, måste vara höjningen av medicinen.
    Känner mig bakfull:)

    VAr rädd om dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så trist att du mår illa. Vissa mediciner är öken att höja. Eller sänka. Usch att man ska behöva vara en labbråtta. Men jag hoppas det kommer kännas bättre när väl kroppen vant sig.

      Ta väl hand om dig, du med.

      Radera
  4. ha ha
    Vi har också familjen Addams damm i hörnen :)
    Ingen som orkar/förmår ta bort det,just nu, man mest bara stirrar på det då och då

    SvaraRadera
    Svar
    1. En får hävda att det är en ny fräck inredningsdetalj ;)

      Radera