måndag 28 januari 2013

Härnäst

Tio timmar av lite stökig sömn, krångeldrömmar (jag försökte febrilt komma på en inloggningskod till något obestämt), drömmar som togs om igen och igen. Det kryper en aning i kroppen, mer myror än sockerdricka.

Mannen ska väckas om en stund, han ska på möte med chefen. Den riktiga pensionsdagen verkar närma sig.

Jag kollade kalendern och jag ska till Syster C idag. Hon ska hålla ett öga på mig när det gäller medicinutsättningen, var det sagt. Hoppas hon inte överreagerar, det har ju inte hänt något farligt. Jag har gett mig tusan på att det pillret ska bort, tror man bara får ha lite tålamod om det svänger en aning under själva omställningen.

Längtar Gbg. Knappt tre veckor.

Mannen och en i barnaskaran ska gå på ishockey men jag var försiktig och tackade nej, även om jag tycker det är rätt kul. Ska vara lite rädd om min hjärna just nu. Det kommer fler matcher...


2 kommentarer:

  1. Låter som du har koll på läget och om bara syster C hjälper till så kan det säkert gå vägen :) Kram Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju landat nu och det mest intensiva är säkert över. Två veckor till så är medicinen väck. Syster C tog det coolt, men jag fick lova att ringa om det skulle sätta igång och snurra igen (fast det kanske inte vore så tokigt, då kunde jag få extrarummet fixat också, hihi).

      Kram!

      Radera