söndag 27 januari 2013

Igångsatt

Full rulle igår. Blev upplockad av en vän i riktning mot Ikea. En veritabel köpfest, vi skulle båda ha lika mycket så vi gick hela rundan, övervåning och nedervåning. Lampskärmar, små speglar, krukor och fakeväxter (jag har alltid mörkläggningsgardinen fördragen i sovrummet så inte mycket med klorofyll kan överleva), förvaringslådor, kuddfodral, köksstolsöverdrag - det var min andel. Gick självklart över budget, men jag rationaliserade det med att budgeten gällde sovrummet och stolsklädslarna fick gå utöver det. Jag är bra på att rationalisera.

Något jag är nöjd med är att jag gjort så mycket själv. Jag är inte världens mest händiga person, vilket Mannen är, så det är lätt hänt att jag ber honom ta över. Men den här gången fick han hjälpa mig med en trilskande stolsskruv plus sätta dit hängare på speglarna, det var nog allt. Målandet och lite skruvande har jag fixat själv. Skönt att inte ha tvingat in honom allt för mycket i mitt projekt (han ställer gärna upp men det var ju inte hans idé).

Något annat jag är nöjd med är resultatet, det blev ljust men mysigt, även Mannen tyckte om det. Jag tillbringar mycket tid i sovrummet, det är min trygghetszon.

Var på språng hela eftermiddagen sedan jag kommit hem, monterade, fixade, strök. Framåt sju började det kännas riktigt stökigt i skallen. Lösryckta ord som for igenom och någon sorts tetris-rörelse, svårt att beskriva. Det fick bli pillerbuffé och som väl var gick det att sova hela natten, så jag är inte alltför knäpp denna morgon. Tror jag.

3 kommentarer:

  1. Haha, det är en härlig inställning detta att kolla av läget och konstatera att man inte är alltför knäpp denna morgon. Jag tror inte att jag är så knäpp heller. Halleluja! :)
    Hoppas du får en skön söndag i det uppfräschade sovrummet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är rätt lustigt att tänka på att många s.k. normala personer inte gör den där knäpphetskontrollen - fast de borde. ;) Min söndag går i betydligt nedbromsat tempo, vilket nog är nyttigt efter omständigheterna, haha.

      Ha det riktigt bra själv.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera