fredag 25 januari 2013

Plus-minus-noll

Det ser nog inte särskilt märkvärdigt ut från ett utifrånperspektiv, det lilla fixande och donande jag har gjort idag. Skruva isär stolar och ner med en lampa, tvätta diverse, måla lite möbler, betala räkningar, fundera, planera, kolla saker jag borde kolla typ recept och tågtider, skriva kanske lite mer än jag borde. Man får mäta det mot min vanliga slow motion-stil. Då är det faktiskt rätt energiskt. Så perfekt det vore om en alltid kunde få ligga på denna nivå (minus en viss hoppighet i tankarna kanske). Om idéerna kunde flöda och allt kännas lätt och trevligt.

Men jag har gått för många varv runt kvarteret, jag vet att endera morgonen snart vaknar jag med blytunga armar och ben och ett ihåligt huvud. Payback time.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar