torsdag 31 januari 2013

Väderomslag

Stormen blåser rent idag, det känns lättare. Vaknade på rätt sida. Visserligen gnäller ryggen lite, men fysisk smärta skrämmer mig inte som den psykiska gör. Däremot inser jag att om jag inte direkt behöver gå ut så ska jag nog hålla mig inne tills blåsandet bedarrar, mest med tanke på eventuella flygande trädgrenar från de gamla ekarna här bredvid, så jag får hitta på någon inomhussport att roa mig med. Gissar att Mannen skulle rösta på bakning. ;)

Jag är en mycket stolt mamma idag, äldsta sonen har fått sin första vetenskapliga artikel publicerad i en internationell tidskrift. Hur tusan fick man så smarta barn?

Fick blommor av Mannen igår, dubbla tulpaner, anemoner och vaxblommor, helt ljuvliga!

8 kommentarer:

  1. Jag tror att mannens röst vinner. Inte bara för att du fick dina älskade tulpaner igår utan för att det doftar så gott av nybakat. Å så vill jag gratulera till ditt eget underbarn. Förstår att du är stolt.
    Varm kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det lutar åt bröd... Tack å hans vägnar. :)

      Kram! ♥

      Radera
  2. Wow, grattis till publiceringen!

    SvaraRadera
  3. ....för att du själv är så smart!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj, snällt sagt *rodnar* Fast jag är väl som de flesta, smart ibland och urbota korkad ibland, man hoppas bara att det jämnar ut sig...

      Radera
  4. Vad roligt för din son. Glöm inte att gratulera han från mig!
    Det vore så roligt att få läsa den.
    Vill du får du gärna länka till artikeln framöver via min mail.
    Sådan mor, sådan son. Han har ärvt mycket av dig kan jag säga med 80%!

    Fint av mannen din också.

    Kram... och igen tack för dina rader!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ska framföras. :)
      Jag vet inte riktigt när den kommer i tryck och antagligen går den inte att läsa gratis på nätet, men kanske ett abstract. Det är en rätt otillgänglig statistisk analys. ;)

      Stor kram!

      Radera