fredag 25 januari 2013

Hjärnindex

Det är nog tur att jag har mina Seroquel nu som söver mig. Tidig kväll, tidig morgon. Nu håller jag på och tvättar köksstolarnas överdrag, och strax blir det målning på schemat. Har lurat ut en del saker jag ska ha från Ikea imorgon. Jag gjorde ett, för en gångs skull, bra misstag - trodde att CSN skulle dras denna månad men det är i februari. Så nu ger jag mig lov att göra av med 500 på diverse småprylar till sovrummet. Kompisen jag åker med kan massor om inredning så jag tänker snylta på den kunskapen.

Skrattar åt mig själv. Det är ta mig tusan ett bra index på min själsliga status: bryr jag mig om inredning eller ej. Av eller på. Oftast är jag fullt nöjd bara det är bekvämt. Men plötsligt ser jag. Vill ha en viss färg eller textur. Kan inte vänta. Fixering är bara förnamnet.

Och sedan dråsar jag ner och allt försvinner in i dimman igen, där vitt=grått=beige=rött=svart. Orkar knappt städa. Tvätta stolsklädslar, ha ha ha. Hoppas bara jag hinner klart innan det inträffar. Trist med halvfärdiga projekt.

Jag är ändå rätt samlad på ytan. Springer inte runt och fnissar och sådär. Det är bara mina studsande tankar och energiryck som avslöjar att man inte ändrar på medicineringen utan konsekvenser, ens på doktorns order. På måndag minskar jag ett snäpp till, så det blir spännande.

4 kommentarer:

  1. Bra med pengar över liksom! Ja eller till andra förnödenheter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, jag struntar rätt ordentligt i att vara ekonomisk så länge det räcker till räkningarna och de har jag betalt. Så nu tänker jag göra klart sovrummet. :)

      Radera
  2. Skönt när pengarna står på plus :) Kul att förnya hemmet när man får lite extra kosing över. Undrar vad det blir för färger? Kram Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får glädjas så länge det varar. :) Förut hade jag mörka färger, brunt, svartbrunt, mörkrött, guld, turkos. Så nu blir det vitt, beige, linnefärgad gardin, ett par ljusgrönmönstrade kuddar. Lite svartbrunt är kvar, och en stor svart tv då, de borde göras i andra färger också! Skulle vilja ha någon liten färgaccent till, men blek. Rosa eller lila kanske?

      Sedan till hösten byter jag nog tillbaka till mörkt. :)

      Kram!

      Radera