lördag 10 juli 2010

Sakfråga

Är lite lätt aktiv på nätet idag trots sommarvädret. Det är så lagom tempererat inne hos mig. Jo, jag har varit ute i solen och det var också bra, men här inne är det perfekt. Jag sitter fem minuter vid datorn, diskar lite, äter vindruvor, vattnar blommor, kollar mailen igen. Nästa steg är att borsta bort spindelväv från taket. Vi har gott om spindlar här.

Prylar jag tycker om:
Digital kökstimer (äntligen kommer jag ihåg kaffet som ska dra i 4 minuter).
Elektrisk tandborste (den ger mig åtminstone illusionen av att vara skötsam, och så går det fort!)
Mobil (men det känns lite slätstruket att nämna här).
Champagnekork (som sitter tätt och gör att jag kan spara flaskan till nästa dag)
Tvättmaskin, egen (kommentar överflödig)
Multiverktyg (perfekt på resor, kan ex. användas för att öppna champagneflaskor ;))
Lamineringsmaskin (vilket påminner mig om att jag har saker att laminera)
och sist men inte minst:
Galltvål (naturlig fläckborttagning)

5 kommentarer:

  1. He-he, tänk vad man kan tycka om en massa saker. När jag tänker mig om tycker jag mycket om min kaffebryggare - en vän i ur och skur... Kram!

    SvaraRadera
  2. Vissa saker fungerar verkligen troget år ut och år in och blir en fast punkt i tillvaron!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. När jag läser detta inlägg så börjasr jag fundera på egna favoritsaker men kommer inte på annat än dator och mobil men det känns så självklart liksom. Men jag klarar mig inte utan läppsyl i alla fall =)
    Idag verkar du på hugget minst sagt så ska fortsätta läsa här =)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för tips om galltvålen! (det andra hade jag hört) - Var köper man det?

    SvaraRadera
  5. Laura - Jag köpte min på Hemtex, men har sett den på Ica också, och lite här och var som jag inte har lagt på minnet. Den finns visst i flytande form också, men jag har tvålen som går att gnugga med.

    SvaraRadera