onsdag 21 juli 2010

Whiskas

Katten väljer själv, intar med självklar värdighet varenda mjuk yta i lägenheten. Hon tittar ibland lite förbryllad på mig, men verkar ändå rätt nöjd med att bli matad och borstad även om det är av mina ovana händer. Som tur är är Katten ganska extrovert och nyfiken på nya människor, så hon verkar inte helt chockad över att Människorna är borta och det bara finns en vikarie. Jag är glad att jag hade möjlighet att bara ta två veckor så där och åka hit, så sonen och hans tjej kunde komma iväg för en gångs skull.

Men det känns konstigt att vara hemifrån. De har det så fint och välordnat här (var kom de generna ifrån??) in i minsta garderobshylla så jag är nästan rädd att stöka till det. Nej, det är ingen fara så, jag kan städa efter mig (jag har ju varit städerska för sjutton ;)) men jag är van att leva med kartonger med elektronikprylar och en ändlös massa papper överallt där man minst anar det.

För att lätta på trycket föll jag tillbaka i gamla hjulspår och gick på shoppingtur... Köpte inget jag ångrar, så det må väl vara hänt. Skulle först bara ha en musmatta på Kjell för 19 kr eftersom jag inte fick med mig någon hemifrån (jag vet att en musmatta bara är lyx, det går ju ändå, men det känns bättre). Ja, sen gick jag in på gallerian när jag ändå var i närheten och fick syn på en kofta på Flash som liknade pistageglass i färg och utseende och skrek efter att bli min, och den var ju på rea och fanns i min storlek, det måste vara ett tecken. ;) Trånade efter champagneglas så drog till Åhlens, tvekade lite men hittade däremot blå-vita-randiga bordstabletter på rea "åh, såna jag letat efter, eller nästan, eller nästan inte alls, men de blir bra!" ;) Champagneglasen hade jag inte glömt bort, och där fanns de på Cervera, tunga och fina, inte Ikeas 6-pack. På rea, of course. För säkerhets skull en tur på HM, (hittar man inte alltid något på HM?) och mycket riktigt fanns de på rea, svarta jeans som passar min mycket smala son. Säger till mig själv att jag är på semester så jag får köpa vad jag vill. :) (blir det inte större utsvävningar än detta så har jag råd)

Det är fantastiskt att vara i en större stad där lokalbussarna går var 10:e minut från bittida till sent. Hemma går de varje halv eller ibland hel timme om de går alls.

Katten ligger och stirrar på mig nu. Enligt sonen gör hon det normalt sett också, men jag undrar vad hon tänker?

13 kommentarer:

  1. Shopping är ju en väldigt trevlig sysselsättning... :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Charlyene - haha, kul att det finns en själsfrände där ute :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh, du verkar ha det riktigt bra, skönt och lugnt och lite shopping är ju aldrig fel.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. My - ja det är skönt, även om jag saknar Mannen, men han kommer hit lite nästa vecka. Och imorgon och några dagar framöver ska jag träffa människor jag tycker om, det är inte illa.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jo jag ska erkänna för min terra, har bestämt mig för det. Jag vill inte vara nån pillerknarkare..
    Och jag beöver ju uppenbarligen inte sömntabletter för jag sover ju utan nu.
    Tack för att du hejar på mig och nutrilett.
    kram

    SvaraRadera
  6. Kul att det inte bara är jag som tar saker för "tecken" så jag MÅSTE köpa, jag hittar hur många ursäkter som helst för att ursäkta mitt enorma köpbehov. Kram!

    SvaraRadera
  7. Miriam - ja visst är det lätt att hitta på ursäkter ;) Så länge det inte helt raserar min ekonomi så är det ändå inte alltför allvarligt.

    SvaraRadera
  8. Hoho, vad jag känner igen mig i ditt shoppingtänkande! Precis sådär är det.. om plagget är på REA och finns i rätt storlek så är det ett "tecken" ;) Vilka ursäkter man kan hitta på.. !!

    Mitt största orosmoment för tillfället är kreditkortet som min man i största välvillighet la i min hand, de 3 kommande månaderna kommer jag att få leva riktigt snålt.. =/

    SvaraRadera
  9. vinterblomma - kreditkort är farligt. Och jag har två, kan du tänka dig! Men jag sköter mig faktiskt rätt bra, har inte nått upp till maxbeloppet någon gång. En gång i tiden hade jag lån som gick till kronofogden, det vill jag aldrig mer uppleva!

    SvaraRadera
  10. S - har du någonsin funderat över hur du väljer rubriker ?

    (ordverifiering=ovical)

    SvaraRadera
  11. Jag väljer rubriker efter att jag skrivit texten, rätt spontant, det är sällan jag funderar mer än 30 sekunder. Ibland blir de meningsfulla, ibland inte. Enda regeln är att det ska vara ett (befintligt eller påhittat) ord, och jag försöker att inte upprepa mig vilket inte är lätt eftersom jag bara vagt minns vilka jag använt förut. :)

    SvaraRadera