tisdag 13 juli 2010

Eftertänksamhet

Själva processen att skriva något är så mystisk, så fort jag börjar tänka efter, målmedvetet söka efter orden, så säger det stopp. Det måste vara ett mått av kaos inblandat.

Jag vaknade vid 5, vråltörstig av en lätt bakfylla, det fanns trevligt nog också några jordgubbar kvar att återställa blodsockerhalten med. Så nu mår jag bra. Hann se en underbar röd soluppgång.

Det kändes så rätt att fira. Vi satt med våra jordgubbar på balkongen och hade dragit ut golvfläkten (inköpt på Netto som har de bästa och sämsta prylarna i världen) så det blev en fin bris. Talade lite om hur stort det är att vi fortfarande lever båda två. Framtiden innebär någon sorts katastrof, vi är ju inte odödliga (mig veterligt), men vi har fått mycket värdefull tid. Framför allt kan jag känna att jag inte bara har överlevt utan att det dessutom varit värt att överleva, jag har fått utdelning på insatsen. Hur vet man om ifall man har haft tur? Att ligga på hjärt-IVA efter en överdos är inte så jävla tursamt, men att bli lycklig efter det är väl ändå otroligt mycket tur?

6 kommentarer:

  1. Ja, livet kan ibland vara värt att fira med jordgubbar på balkongen. Jordgubbar vid soluppgången verkar inte så dumt det heller. Ha en skön dag! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hmm, vet inte riktigt vad jag ska skriva. Det här med döden och lite är så stort. Men jag är glad att du har funnit lycka efter allt.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Miriam - jordgubbar kan man äta när som helst. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Charlyene - och jag kanske finner olycka i eftermiddag, vem vet? Livet är så skört...
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Mycket tur. Ja.
    Good Girls Go To Heaven, Bad Girls Go Everywhere. ;)

    (sång från skivan Original Sin (Pandora's Box) - 1989)

    SvaraRadera
  6. Haha, ja det finns väl hopp om en...

    SvaraRadera