torsdag 22 juli 2010

Anspänning

Jag är nästan lite skakig och fluffig i huvudet fortfarande över alltihop, att resa och fixa med saker och bo hemifrån. Har shoppat ännu mer idag, men jag fick faktiskt tillåtelse från Mannen, reste iväg utan jacka (det var ju stekhett då) men idag har det delvis spöregnat här.

Ändå är det en kvalitetsskillnad mellan den sortens oro jag känner just nu och den mer patologiska oron när jag är låg eller mixad. Det här är min stresskänslighet som talar men inte min galenskap. På något sätt känns det viktigt att kunna känna skillnad. Det här behöver jag helt enkelt vila ifrån och minska intryck, så hela eftermiddagen har jag mest legat och halvsovit på soffan, med små utflykter till datorn. Börjar samla ihop mig nu och kan se fram emot morgondagen. :)

6 kommentarer:

  1. Ja ibland är det himla viktigt att bara vara, vila och ta det lungt. Jag är också väldigt känslig för stress, minsta lilla kan få mig att må skit.
    kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Ja jag tycker också det låter väldigt förnuftigt. Jag hade nog inte kunnat vara förnuftigare =)
    Du verkar ha en härlig semester. Ta vara på det!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. när blir det ? ...

    SvaraRadera
  4. Anonym - beror ju också på när du kan? Denna söndag eller måndag, alternativt nästa helg passar mig.

    SvaraRadera
  5. Tack. Jag klarade av att inte skära mig. Det är jag glad för, för som du skrev skulle jag ångrat mig.
    kram

    SvaraRadera
  6. anytime ... maila eller ring

    SvaraRadera