måndag 5 juli 2010

Blixt

Jag är fortfarande (fast jag borde vara van) smått chockad över att dr B ringde upp så snabbt. Jag tänkte att han kanske skulle ringa imorgon, så här i semestertider brukar avdelningsläkarna oftast täcka för varandra så han kanske har dubbelt upp med patienter just nu, och dessutom sa jag till sekreteraren att det inte var brådskande. Har faktiskt aldrig varit med om att han inte ringt samma dag som jag sökt honom, efter max 5-6 timmar men flera gånger mindre än en halvtimme, och det är inte för att han inte har jobb. Det känns skönt att bli behandlad med respekt. Varför kan inte fler läkare fixa detta?

8 kommentarer:

  1. Tummen upp för dr B. :D

    SvaraRadera
  2. Haha, ja han är verkligen bra att ha och göra med.

    SvaraRadera
  3. Det är ju helt otroligt tycker jag, hatten av för honom! Det är såna läkare vi vill ha! Kram!

    SvaraRadera
  4. Han är ett guldkorn. Tvingar inte utan resonerar. Accepterar att man har mer än en hjärncell. Skulle behövas fler som han!

    SvaraRadera
  5. Jag har en läkare på psyk som är heeeeeelt underbar. Verkligen tummen upp för dom =)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Haha - det där är en utopi på Sahlgrenska - sommar som vinter - så var glad att du bor i en småstad - fast kanske inte så länge till (dessa omständigheter kvar står i Er småstad) eller hur det var - ska bli kul att ses snart!!

    SvaraRadera
  7. Nej vi blir nog snart uppätna av stora elaka trollet bredvid... Ser också mycket fram emot att träffas igen!

    SvaraRadera
  8. Jag också! - fortfarande ;)
    (ordverifiering: belbe)

    SvaraRadera