söndag 4 juli 2010

Balkonglåda

tagetes lobelia hänglobelia spansk marguerit silverek begonia - planteringsdag. Flera av namnen låter mormorsaktiga, eller kanske lite 70-tal. Gärna för mig. Hellre kvantitet än kvalitet. ;) Men det blev en ljuvlig blå hortensia också. Den heter hydrangea på latin, ett namn jag tycker om, och innehåller cyanid.

Jag har lite kvar att lära på området tillit. Går omkring och väntar, "waiting for the other shoe to drop". Som om jag fuskat till mig mina bra dagar och snart kommer p-vakten och kräver att jag ska betala för mig. Men osäkerhet är också något att aktivt lära sig leva med. Ingen människa blir någonsin säker.

6 kommentarer:

  1. Finfina blommor det där. Blommor går aldrig ur tiden... Eller. Kanske. Mormorsblomman för mig är Begonian. Men den är vacker den också.
    Mhm. Ärrnojja och hetta.
    Bajs.
    Bättre med blommor då.

    SvaraRadera
  2. Nä, ingen går säker. Det är bara att fortsätta på samma väg...FRAMÅT...och det verkar gå så bra för dig nu och det gör mig glad. Du är värd det!

    SvaraRadera
  3. Osynliga - blommor gör mycket för min mentala status. Jag brukar köpa buketter med rosor och sånt alldeles bara till mig själv.

    SvaraRadera
  4. My - tack snälla du. På sätt och vis ser jag det inte som att gå framåt utan mer att breda ut sig, från att ha varit en hopknuten liten prick.

    SvaraRadera