onsdag 30 september 2009

ToR

Stockholm var härligt!! Åh, vad jag längtar tillbaka dit ibland, även om jag trivs rätt bra där jag bor nu också.

Har åtminstone för stunden inte alls lika mycket problem med självskadetankar, men jag var tvungen att göra en helomvändning: istället för att försöka mota bort tankarna, distrahera mig, tänka positivt, så tillät jag mig att tänka så mycket och ingående på självskadandet som jag bara ville, sa till mig att det är mina tankar och inget någon annan ska kontrollera, satte upp ett framtida datum då jag får skada mig om jag vill, och påpekade för mig själv att självskadandet alltid kommer att vara en del av mitt liv på ett eller annat sätt, för jag kan ju inte backa tiden och rensa bort alla minnen. Väldigt mycket av spänningen och ångesten släppte, tror knappt alls att jag tänkte på självskadandet igår.

Nu ska jag packa upp, och känna att det är mysigt att vara hemma också. Det ser ut att vara kallt och klart ute, så en riktig höstpromenad ska det nog också bli. 

(Det tar kanske någon dag eller två innan jag går en bloggrunda, men jag tänker på er!)

4 kommentarer:

  1. Tänker på dig också :)
    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Vad avis jag blir på din Stockholmsresa, jag vill också resa bort, det skulle jag behöva. Åka till något trevligt ställe med min tålmodige man...
    Ja du har rätt i att självskadandet är en del av en själv, det går aldrig bort. Det svåra är att leva med både det och tankarna på att vilja göra det igen. Men vi klarar det!! Hoppas jag.
    Tänker på dig också!

    SvaraRadera
  3. låter som du haft det underbart. Stockholm är fint..men jag skulle aldrig palla att bo i en storstad..det är ju så stressigt.

    kramiz

    SvaraRadera
  4. Här kommer lite varma nybakade kramar till er: kram kram kram

    SvaraRadera