onsdag 2 september 2009

Icke-frälst

Sov i omgångar. Närmare 9 timmar om jag räknar. Ändå så trött. Påbörjade en disk imorse, får se om den blir slutförd.

Trött på tekniken också. Något är snett med Firefox efter en uppgradering, borde ominstallera. Suck, orkar inte. Blir vansinnig på Explorers slöhet. Var tvungen att använda den för att uppgradera bank-ID, vilket i sin tur krävde två omstarter av datorn, vilket av någon anledning irriterade mig mucho. Surfar nu med Opera som är snabb och gullig på något sätt, men alla sajter är inte optimerade för den, typ banken. Äh, det skulle säkert lösa sig om jag gjorde något istället för gnällde, men jag är icke-konstruktiv idag. Är lite rädd också för att om jag börjar meka och något går ännu mer fel så kommer jag inte orka fixa det.

Jag brukar inte vara särskilt bekymrad över att vara ensam, men idag önskar jag att Mannen var hemma, känner mig otrygg.

Det ringde på dörren. Jag öppnade i morgonrock och med håret åt alla håll.

- Hej, jag heter NN och kommer med boken Bibeln.
- Eh, det är inte rätt tillfälle...
- Då kommer vi tillbaka en annan dag.

Tittar på mig själv i spegeln. Lite frälsning kanske är precis vad man behöver.

4 kommentarer:

  1. Det var ju snällt av "frälsningsfolket" att gå därifrån! Hoppas de inte kommer tillbaka... Min granne kom en gång när jag var i morgonrock och drogad på Oxascand och ba henne återkomma, men hon kom aldrig. Jag skrämde henne förstås....lika bra det.

    SvaraRadera
  2. När man sover i omgångar blir man liksom inte utsövd, går runt som en zombie.

    Jag hatar när det ringer på dörren när man inte är beredd.;o)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Miriam - vi har dessutom entrén proppful med en soffa, kartonger, verktyg - sviterna efter vår Ikea-tripp igår. Hon tittade lite undrande... Äsch, mig får de gärna komma och frälsa, jag är rätt säker på var jag står. Men inte en sån här dag, tack.

    SvaraRadera
  4. Bloggullet - min sömn är ett så krångligt kapitel så det ska jag inte ens gå in på... Men kanske tar jag en sömntablett ikväll.

    Det ringer nästan aldrig på dörren här! Före jul kan någon unge komma och sälja jultidningar, och väldigt sällsynt kan det vara fastighetsskötaren. Men annars kan man räkna med att det är religiösa värvare av den ena eller andra sorten.

    Kram!

    SvaraRadera