lördag 19 september 2009

Dagsform

Ja, dagsformen är väl sådär. Sov en stund på eftermiddagen igår och sen en hel natt. Känner mig bakfull utan alkohol. Men självmordstankarna som började krypa inpå igår har backat lite igen, är nog inte så allvarligt utan bara ett eko av gamla tider. Mest känner jag mig pinsamt patetisk för att jag inte hanterar mitt liv bättre, och dessutom låter världen se det (och nu skriver jag givetvis om det här i bloggen, vadå drama queen). Trött. Självmordstankarna dyker upp som det ultimata flyktbeteendet. Känner ändå tillräcklig förankring, starka trådar till människorna och världen, för att låta det stanna vid fantasier.

Försökt skriva på lägesrapporten till min läkare, ska dit på tisdag, men den blir onödigt negativ så den får vänta tills måndag, kanske kan jag vara mer objektiv då.

Ska ändå försöka göra roliga saker idag, inte ge efter helt för svartsynen. Ägna mig lite åt en överraskning åt Mannen, gå på bio även om jag lär somna mitt i, köpa en blomma till mig själv för att jag trots allt lever.

10 kommentarer:

  1. Hoppas du får en underbar dag och unna dig massa gott som du förtjänar. Själv ska jag bakisstäda :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är jobbigt med självmordstankar.
    Vad ska du se för bio? Tycker det är så mysigt med bio.

    kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas du kunde göra roliga saker idag trots allt, och att dina jobbiga självmordstankar blev lite överskuggade av annat.
    En stor kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Maria - tack. Bakisstäda låter sådär... ;) Men det blir säkert fint.
    Kram.

    SvaraRadera
  5. LaLuna - vi såg "Flickan som lekte med elden". En hel del slagsmål och skottlossningar så varje gång jag höll på att somna blev jag väckt igen av ljudet, haha.
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Miriam - jo, dagen blev väl ok. Har sovit en del, men skönt att tillbringa tid med Mannen. Fick en jättestor vit krysantemum, enormt vacker, plus ett par rödsvarta vad-det-nu-är-för-någonting. Orkar inte så mycket mer men det är en ny dag imorgon.

    SvaraRadera
  7. Ja du har rätt, får nog avvakta lite och se vad som händer.

    Ja jag tycker verkligen att vi får försöka sätta lite fart. Går extremt trögt. Fast å andra sidan så är det kanske inte så många som läser min blogg heller :( Men vet att en del vänner läser den och dom borde vara lite schyssta tycker jag. Men men, man reagerar väl inte förrän man själv drabbas.

    Har inte blivit så mycket bakisstädning. Blev helt plötsligt på dåligt humör som jag skrev om så jag kom inte så långt :(
    Nya tag i natt kanske, eller imorrn.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Å tusen tack. Du är så himla snäll och generös. Tänk om fler vore som du. Jag fick ju pengar igår så ska nog också sätta in ett litet bidrag.

    Kramkram

    SvaraRadera
  9. Jag hoppas att filmen var bra för jag ska ju se den nästa vecka.

    Självmordstankar är jobbiga, de kommer och går.

    Och köp inte bara en utan köp massor med blommor till dig själv, det är du värd.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Bloggullet - filmen var väl ok, fast det kändes konstigt att se Paolo Roberto dyka upp mitt i alltihop!

    Tack för dina snälla ord. :)

    SvaraRadera