fredag 11 september 2009

Vingfladder

Fjärilsvarning idag. Ska bara x, men först y, fast förresten z måste göras nu, eller vänta, å har jag glömt, eller var det ä, äsch det här är tråkigt, jag gör ö istället.

Men på kringelkrokiga vägar har jag fyllt 13 arkivboxar med papper från stora bokhyllan, plus de 4 jag gjorde igår, ett ganska bra dagsverke. Är 6-7 kvar tror jag. Det känns skönt att få parkera delar av sitt förflutna på en skuggig bakgård, det finns kvar men inte i det omedelbara synfältet.

Väntar på att Mannen ska ringa, han ska till köpcentrumet så jag hakar glatt på. Ska dock försöka hålla mig till att lämna tillbaka varor... 

Dags att träffa min läkare om några dagar, så jag började skissa på lägesrapporten. Vet inte om jag ska berätta hur jämförelsevis mycket jag har varit uppåt de senaste par månaderna, är rädd att bli nedmedicinerad till trist och tråkig. Och så farligt har det ju inte varit, utom någon gång när det spårade ur lite, och annat jag teoretiskt vet om men föredrar att förtränga. Lägger det åt sidan så länge.

4 kommentarer:

  1. Så är det med när jag gör något hemma, fladdrar omkring som en fjäril från blomma till blomma.;o)

    Lite här och lite där och så blir det plötsligt resultat. Som för dig, det var ju massor som du sorterat. Det känns skönt när man slipper stressas av saker omkring en.
    Ha nu en riktigt fin fredag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bra dagsverke du har gjort! Om man ska fladdra omkring hjälper det att skriva en lista först så vet man vad det är man ska göra ....tycker jag är en bra idé. Annars bara jag snurrar omkring och vet inte vart jag ska börja eller sluta.

    SvaraRadera
  3. Bloggullet - vi kanske var fjärilar i ett tidigare liv. Kunde varit värre. :)

    Trevlig helg till dig!

    SvaraRadera
  4. Miriam - när jag ska vara riktigt seriös skriver jag också listor, typ på vad som ska packas om jag ska ut och resa. Är inte så seriös idag, får bli som det blir. :)
    Kram.

    SvaraRadera