söndag 27 september 2009

Kulglass

Har ett antal gånger fått höra från folk att jag är stark. Ett sånt jävla skämt. Jag som mest bara flyter med, minsta motståndets väg. Är jag lättad eller skuldmedveten? Varför välja? Lassa på känslorna bara. Jag vill ha en kula av den och en kula av den och en kula av den, och strössel på.

Tror jag kommer ha roligt i Stockholm iallafall. Härligt att resa med Mannen, det är aldrig något tjafs. Vi ska bo på ett mysigt hotell i Gamla Stan, ett sånt som har en liten skramlande träinredd hiss och nyckel istället för magnetkort till dörren, vi har bott där förut. Träffa ett par underbara små grabbar. Jag ska gå ensam på stan och bara titta, ta in all rörelse som ett vitt tankedödande brus, kanske något museum, jag gillar muséer. Bara några timmar nu...

Ska jag ens bry mig om att upprepa mitt mantra "jag borde sova nu", det betyder ju lika lite för mig som "wsg slkpu opsf mx".

Något i natten påminde mig om ett övergrepp när jag var 14, sånt jag trodde att jag kommit över, men det kanske är mer att jag inte överreagerar så ofta snarare än att känslorna försvunnit. Kanske är det friskt, att kunna tycka att en hemsk händelse är hemsk. Jag är lite påverkad just nu, men jag kommer att kunna lägga det åt sidan med dagsljuset.

4 kommentarer:

  1. Andras bild av en stämmer ofta inte överens med den bilden man har av sig själv har jag märkt. Folk tycker också att jag är stark men jag tycker som du, vilket skämt! Men om man tittar tillbaka på alla hinder man har tagit sig över så kanske det har krävts lite styrka och mod i alla fall.

    Hoppas ni får superkul i Stockholm.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Va trevligt att åka till Stockholm och njuta av stan och folket. Hoppas att du kunde lägga att du borde sova åt sidan och bara vara!
    Du är nog stark fast på ett annat sätt, stark i att kämpa i ditt mående, det tror jag, så tror jag att du ska uppfatta det.

    SvaraRadera
  3. Jag har också förut fått höra att jag är stark, och jag kan nog hålla med om att jag är det när det gäller.
    Dock har detta påstående om att jag är stark gjort att det varit jobbigt att visa sig svag.

    Och därför har jag så svårt att acceptera att jag är sjuk och svag.

    Jag tror ändå att vi är starka på det sätt som Maria beskriver det.

    Ha nu det bra i Stockholm, njut, lev och ha det skönt.
    Kram

    SvaraRadera