torsdag 1 maj 2008

Meningsfullt

Ny månad, nytt liv. Eller nåt. Även om det är regngrått idag så börjar ekarna längs cykelvägen bli gröna.

Skulle behöva en mental cykelväg, en riktning att följa. Just nu vet jag bara att jag inte vill åka bakåt, men egentligen behöver jag i så fall en framåtriktning att jämföra med. Blir så trött. Eller det kanske bara är för att jag söp till igen igår, mousserande vin, Jean-Louis vilket var sådär men det var rätt utplockat i systemets hyllor. Drack vin och pratade i telefon i några timmar.

Mitt berlockarmband kom igår och jag gillar det verkligen. Om ett par dagar är det tre månader sedan jag skar mig. Och det måste vara 1 1/2 - 2 år sedan jag överdoserade sist, då när de lade mig på hjärtintensiven, har lyckats hålla mig ifrån det sedan dess. Märker att jag ändå har någon sorts behov av att älta det. Är svårt det där, för det är inte riktigt läge att ta upp det med folk som inte själva varit i den situationen, samtidigt som det kan vara för känsligt att prata om med dem som har varit där. Tog upp det lite när jag senast träffade psykologen, men det blev inte så bra... han började prata om att det fanns en mening i det som hänt, och sånt irriterar mig bara. Visst kan folk vara bra på att hitta en mening i jobbiga erfarenheter och det är kul för dem, men det är en efterhandskonstruktion för att göra livet mer uthärdligt. Att vara på självmordets brant... nej jag tycker det är piss, punkt slut. Ska man tacka alla galna diktatorer som mördar miljontals människor för att de släppt loss en massa moraliskt stärkande elände på jorden? Hurra för cancer som hjälper oss uppskatta livet? Underbart att barn blir misshandlade så de kan bli bättre människor?

Äh, jag låter mycket grinigare än jag egentligen är.

Och wheee, jag fick nya id-kortet igår. Det har en gullig rosa-aprikos bakgrund och fotot ser någorlunda ok ut, bättre än det gamla iallafall. Så nu är jag en ny människa! Jag måste bara träna mig mer på nya signaturen. Och på att svara i telefon (även om folk allt som oftast egentligen skulle till apoteket *rycker på axlarna*)

Har inte så mycket att göra idag. Ska tvätta och städa lite, handla mat. Hemmafrua.

Har redan druckit två koppar men jag viiiiilll ha mera kaffe. Så då får jag väl det då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar