tisdag 27 maj 2008

Anti

Dum dag. Envist elak. Frustrerande fel. Grumligt grubblande. Hånfullt halv.

Dels hänger det kvar från terapin igår. Känner mig lite ifrågasatt för att jag drar mig undan, har lite svårt att tydligt förklara att jag behöver få vara ifred, få vila, för det nuvarande lugnet är så skört och jag har ingen aning om hur länge det kommer hålla. Sedan tror jag att han får en lätt felaktig bild för jag har ofta varit lite seg på måndagar, verkar ha någon sorts veckorytm där början av veckan kan vara trög och framåt fredag är jag mer uppåt.

Fast framför allt så var det en blast from the past igår kväll. En bekant ringde för att fråga om jag kom ihåg titeln på en skrift han letade efter men bara kom ihåg lite av innehållet i. Det hade med mitt mörka förflutna att göra. Tog ett tag och lite googlande men till slut kom jag på det, och kände mig rätt nöjd att jag kunde hjälpa till. Men att beröra den tiden av mitt liv sätter igång något, väldigt svårt att beskriva för jag tänkte inte på någon särskild händelse eller så, blev bara helt spänd i kroppen, magkramp, hjärtat slog fortare, gråten i halsen. Behövde tröst från Mannen innan jag kunde sova.

Får gå och duscha nu och försöka igen med den här dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar