tisdag 6 maj 2008

Ovilja

Seeeg idag. Sov som en stock hela natten men skulle kunna gå och lägga mig igen, fast det vore bara dumt. Tobleronepulvercappucino = godis och delikatessknäcke sesam till frukost. Slökollade min mail men orkar inte samla ihop mig till att svara på något. Gissar att en eller annan kompis eventuellt hör av sig idag och vill träffas. Själv har jag inget större behov av människor just precis nu. Vill sätta upp skylten "LÄMNA MIG IFRED, OMBYGGNAD PÅGÅR. Tack för Ert överseende."

Fick åtminstone diskuterat min antiterapi-hållning med psykologen igår, så det känns lite lättare. Jag är inte så värst mycket mer motiverad men jag har iallafall varit tydligare. Får se hur det blir.

Överhuvudtaget är jag väldigt omotiverad till allt utom att sitta under korkeken och lukta på blommorna. (Ha, där fick jag återigen in ett omnämnade av blommor.)

Har ändå ångest denna morgon, som jag brukar ha när jag har sovit mycket. Mest inför framtiden och min spektakulära brist på framtidsplaner. Det kommer knappast att bara lösa sig, då borde det ha bara löst sig för länge sedan. Det enda som ligger inom något sorts räckhåll är väl ett städjobb, och det är verkligen svårt att kämpa för något som jag vet att jag innerligt skulle hata och knappast orka med särskilt länge. Jag är en parasit på samhällskroppen. Tenutex, Roundup, Zyklon B.

Ska återgå till att tänka små tankar. Soligt idag, en lång promenad vore rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar