tisdag 20 maj 2008

Tvedräkt

Djupt vatten i min dröm, vi kör bilen på översvämmade gator tills vi måste stanna och gå, mörkt och kallt. Är grinig när jag vaknar i mitt ljusa och varma sovrum. Över 9 timmar är för lång tid att sova, även om det inte är någon 12-timmarskatastrof.

Är lite småtjurig från terapin igår också. Min psykolog sa att han inte läst min journal så jättenoga för han håller inte med om det mesta, och det har jag ju förstått för länge sedan att han och läkarna inte alltid går ihop, precis som det kan finnas oenighet mellan andra personalkategorier. Min psykolog är superpsykodynamisk, vilket har sina bra och dåliga sidor. Men som patient är det jobbigt när ens behandlare knappt pratar med varandra, ska jag stå där i mitten? För jag vägrar att bara hålla med den ena eller den andra.

Hursomhelst är det snart sommarlov från terapin, och sen ska jag inte gå in i den där jävla sjukhusbyggnaden på flera månader!

Mina röda gerberor verkar känna av min sinnesstämning, de slokar idag. (Ok, det kanske har mer att göra med att de råkat stå i het morgonsol.) Men jag känner tack och lov hur pH-värdet i min surhet börjar stiga, så jag är nog snart neutral igen. Och jag kan alltid köpa nya blommor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar